شهید آوینی
 
نخستين همايش توريسم مذهبی در مشهد برگزار می شود

معاون سياسی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: نخستين همايش توريسم مذهبی 23 خرداد ماه در مشهد برگزار می‌شود.

قهرمان رشيد با اعلام اين خبر افزود: با توجه به اينكه بخش اعظم توريسم در ايران مربوط به توريسم مذهبی است، اين همايش با هدف توسعه و گسترش اين بخش مهم از صنعت توريسيم می‌تواند در جهت شناخت هر چه بهتر اين پديده و توسعه آن موثر باشد.

وی با بيان اينكه سال گذشته بيش از يك ميليون و ‪ ۵۰۰‬هزار گردشگر خارجی به كشور سفر كرده اند، اظهار داشت: از اين تعداد ‪ ۶۶۲‬هزار نفر به مشهد آمده اند.

رشيد افزود: ‪ ۹۹‬درصد از اين تعداد مسلمان بوده‌اند كه بيشتر آنها به‌منظور زيارت حضرت امام رضا(ع) و بقاء متبركه به مشهد آمده‌اند.

وی اظهار داشت: ‪ ۷۸‬درصد اين گردشگران از كشور كويت و حدود چهار درصد از كشورهای اروپايی و بقيه از عربستان، بحرين و ديگر كشورها به مشهد سفر كرده‌اند.

وی با اشاره به بارگاه ملكوتی حضرت امام رضا(ع) و ديگر ويژگی‌های فرهنگی و تاريخی در مشهد، گفت: مشهد و خراسان رضوی از زيرساخت‌ها و شرايط لازم جهت افزايش توريسم و گردشگر بهره‌مند است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بايد توجه داشت اين امكانات و زير ساخت ها در شان مشهد نيست و تلاش در جهت گسترش امكانات و فراهم نمودن شرايط و معرفی‌های جاذبه‌های مختلف گردشگری و مذهبی استان به منظور افزايش توريسم، امری ضروری است.

وی با اشاره به اينكه دولت اقدامات مطلوبی را در جهت مرمت و احيای بقاء متبركه و مناطق گردشگری استان انجام داده است، اضافه كرد: توسعه كمی و كيفی امكانات لازم منوط به همكاری كليه دستگاه‌های متولی در اين زمينه است.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo