شهید آوینی

 
نصر الله: مذاکرات درباره مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی ادامه دارد

بیروت (العالم)17/2/86ـ دبیر کل حزب الله با اشاره به این که مذاکرات برای مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد گفت: دو طرف شرط هایی دارند که امید است به نتیجه برسد اما نمی توان زمان مشخصی برای آن تعیین کرد.
سید حسن نصرالله درادامه گفت و گو با شبکه خبری العالم، افزود: از همان ابتدا دو طرف ملزم به انجام تعهداتی شدند که یکی از شرط های ما انجام مذاکرات به صورت محرمانه بود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل طولانی شدن مذاکرات قبلی برخی اطلاعاتی بود که از سوی طرف اسراییلی دراختیاررسانه های گروهی رژیم صهیونیستی گذاشته شد که همین امرموجب عدم دست یافتن به توافقات مشخصی شد.
سید حسن نصرالله اظهار داشت: در مذاکرات پیشین، شارون متعهد شد که «سمیرقنطار» اسیر لبنانی را آزاد کند؛ اما پخش این خبر موجب شد که دولت اسراییل تحت فشارقرار گیرد و در آستانه موافقت با این حکم، از تصویب آن خودداری کند.
دبیر کل حزب الله در ادامه سخنان خود به روابط حزب الله با نیروهای "یونیفل" مستقر در جنوب لبنان اشاره کرد و گفت: با رهبران یونیفل و کشورهای مرتبط با این نیروها روابطی خوب و تماس های مستقیم و دائم داریم و اگر درباره انجام وظیفه این نیروها نظراتی داشته باشیم، بدون برخورد با هیچ گونه مشکلی نظرات خود را مطرح می کنیم.
وی دربخش دیگری از مصاحبه خود، بابیان این که تعرض نیروهای یونیفل به انبارهای سلاح حزب الله را از سوی رسانه ها بزرگ نمایی شده است، گفت: گاهی اوقات نیروهای یونیفل خارج ازمحدوده وظایف خود عمل می کردند اما از آنجا که جنوب لبنان میدان جنگ بوده است لذا طبیعی است که این نیروها در حین انجام وظیفه، موشک ها و تانک هایی را در گوشه و کناری کشف کنند.
دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد: نیروهای یونیفل برخی اشتباهات جدی مرتکب می شدند که ما به طور مستقیم از طریق اداره اطلاعات ارتش لبنان ، اشتباهاتشان را متذکر می شدیم.
سید حسن نصرالله با محکوم کردن عملکرد دولت لبنان درتوقیف سلاح حزب الله در طول جنگ با اسراییل، گفت: این مسئله همچنان ادامه دارد وسوال ما این است که دولت لبنان چرا سلاح مارا توقیف کرده است.

منبع: سایت 4diplomats.org

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo