شهید آوینی

 
همايش «سيمای پيامبر(ص) در برنامه‌های درسی» در راستای تحقق«اتحاد ملی، انسجام اسلامی»است

وزير آموزش و پرورش در جمع اعضای كميته علمی و اجرايی همايش بين‌المللی «سيمای پيامبر(ص) در برنامه‌های‌ درسی» بر نقش مؤثر اين همايش در تحقق شعار «اتحاد ملی، انسجام اسلامی» تاكيد كرد.

به نقل از روابط‌‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، «محمود فرشيدی»، وزير آموزش و پرورش در اين نشست با اشاره به اقدام هوشمندانه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال گذشته با نام سال پيامبر اعظم(ص) و سال اخير به عنوان سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» گفت: بررسی سيمای پيامبر اعظم(ص) در برنامه‌های درسی يكی از زيربنايی‌ترين اقداماتی است كه بايد در مسير نيل به اتحاد ملی و انسجام اسلامی انجام شود.

وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر تداوم و استمرار مطالعات درحوزه‌ی شناخت پيامبر افزود: اين همايش فتح‌ بابی است تا كشورهای مسلمان در عملكرد خود توجه به سيره پيامبر را درونی و كاربردی سازند.

وی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری در سالروز ولادت پيامبر اعظم(ص)، اتحاد مسلمانان را به عنوان رمز پيروزی كشورهای اسلامی مورد تأكيد قرار داد و اظهار كرد: نظام سلطه و قيام از حركت رو به جلوی مسلمانان به وحشت افتاده و هر چند برای سركوب حركت‌های كشورهای اسلامی تلاشی مضاعف دارد اما نتوانسته به نتايج مطلوب خود برسد.

فرشيدی قرآن و پيامبر را وجه اتحاد مسلمانان دانست و تصريح كرد: گردهمايی مسئولان تعليم و تربيت كشورهای مسلمانان دستاورد و سرمايه عظيمی است كه بايد به صورت مجموعه‌ای ارزشمند جمع‌آوری گردد.

وزير اموزش و پرورش در بخش ديگری از سخنانش از رايزنی با وزارت امور خارجه و نهادهای ذيربط برای برپايی هر چه بهتر اين همايش خبر داد.

همچنين دكتر «نويد»، معاون وزير، رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی و رييس ستاد برگزاری همايش بين المللی سيمای پيامبر اعظم(ص) در برنامه‌های درسی نيز در اين نشست طی سخنانی به ارائه گزارش اجمالی از فعاليت‌های ستاد بزرگداشت سال پيامبر اعظم(ص) در وزارت آموزش و پرورش پرداخت و ابراز اميدواری كرد، همايش سيمای پيامبر (ص) در برنامه‌های درسی زمينه تعالی افكار و مشاركت فعال انديشمندان داخلی و خارجی را درباره‌ی ضرورت و چگونگی بهره‌مندی از سيره نبوی در ارتقای آموزش و پرورش فراهم سازد.

رييس ستاد برگزاری همايش بين المللی سيمای پيامبر اعظم (ص) در برنامه‌های درسی افزود: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی (آيسسكو)، مركز جهانی علوم اسلامی، مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی، پژوهشكده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در برپايی اين همايش بين‌المللی مشاركت دارند.

وی، محورهای كاری همايش برای ارائه مقاله را «ضرورت تبيين سيمای پيامبر اعظم(ص) در برنامه‌های درسی»، «مطالعات تطبيقی در زمينه روش‌های معرفی بزرگان بشريت در برنامه‌های درسی»، بهر‌ه‌گيری از سيره پيامبر اعظم(ص) در برنامه‌های درسی برای حل مسائل تربيتی معاصر»، «توصيف سيمای پيامبر اعظم(ص) در برنامه‌های درسی كشورهای اسلامی» و «تبيين دلالت‌های سيره پيامبر اعظم(ص) در برنامه‌های درسی» عنوان كرد و اظهار كرد: بيست و يك نفر از شخصيت‌های علمی و فرهنگی كشور عضو شورای سياستگذاری اين همايش هستند و جمعی از انديشمندان و صاحب نظران نيز در دو كميته علمی و اجرايی همايش عضويت دارند كه فعاليت گسترده خود را ازمدت‌ها پيش آغاز كرده‌اند.

وی با اشاره به اين كه دبيرخانه همايش تا 15 فروردين‌ماه جاری دو هزار 321 مورد مكاتبات داخلی و دو هزار مورد مكاتبات خارجی داشته است، تصريح كرد: با 50 وزير آموزش و پرورش كشورهای اسلامی مكاتبه و هماهنگ شده و از 17 نفر آنان برای حضور در همايش دعوت شده است.

گفتنی است، همايش بين المللی «سيمای پيامبر اعظم(ص) در برنامه‌های درسی» از سوی وزارت آموزش و پروش با همكاری و مشاركت 12 سازمان و نهاد علمی و فرهنگی داخلی و خارجی و با حضور نمايندگان 50 كشور اسلامی، 29 و 30 ارديبهشت‌ماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo