شهید آوینی

 
اسقف ارتش انگليس: باورهای مذهبی ايرانيان عامل آزادی نظاميان انگليسی است

مسئول امور مذهبی در ارتش انگليس ضمن تمجيد از دولت ايران، علت آزادسازی نظاميان انگليسی را وجود باورهای مذهبی قوی در ايرانيان عنوان كرد.

به نقل از Gulf News ، تام برنز كه مسئول امور مذهبی در ارتش انگليس است، با اظهارات خود درباره رهبران ايران و ستايش آنان خشم مقامات انگليسی را برانگيخته است.

به اعتقاد وی اقدام مقامات ايران در آزاد كردن نظاميان انگليسی نشانه‌ای از مهربانی و حسن نيت ايرانيان است.

وی همچنين معتقد است كه باورهای مذهبی ايرانيان تاثير غير قابل انكاری در آزاد كردن اين 15 نظامی انگليسی داشته است.

برنز كه مسئوليت انجام امور مذهبی بيش از 40000 كاتوليك نيروی ارتش انگليس را بر عهده دارد، در ادامه اظهارات خود به اين نكته اشاره كرده است كه اين اقدام در واقع نشانه‌ای از ايمان و اعتقاد قوی ايرانيان به خداوند متعال است.

 
اظهارات برنز در اين باره باعث برانگيخته شدن خشم مقامات انگليسی شده است، به طوری كه مقامات اين كشور اظهارات وی را ساده‌لوحانه و عاملی برای ضعيف نشان دادن انگليس دانسته و گفته‌اند كه اين اقدامات باعث شكست سياست انگليس برای نادرست جلوه‌ دادن اقدام ايران می‌شود.

برنز در پيام خود برای خوش‌آمد‌گويی به نظاميان انگليسی به سخنان رئيس جمهور ايران اشاره كرد و گفت: اين نكته كه احمدی‌نژاد در سخنان خود از اسلام و باورهای اسلامی ايرانيان به عنوان عامل اصلی بخشش نظاميان انگليسی نام برده است، ممكن است باعث شگفتی افراد شود اما اگر به اين اظهارات از ديدگاه يك ايرانی كه اعتقاد دارد نظاميان انگليسی به حريم آب‌های كشورش تجاوز كرده‌اند نگاه كنيم، خواهيم ديد كه اظهارات رئيس‌جمهور ايران منطقی و درست است.

اسقف اعظم كاتوليك مدعی است كه در نامه‌ای به مسئولان ايران از آنان درخواست كرده كه ملوانان انگليسی را آزاد كنند.

وی در اين باره می‌گويد: من مطمئن نيستم كه مقامات ايرانی اين نامه را مطالعه كرده باشند اما اعتقاد من اين است كه ايرانيان از ارزش‌ها و باورهای مذهبی خود برای حل اين مشكل بهره گرفته‌اند.

اظهارات وی درباره ايران در ميان كليساهای انگليس نيز بازتاب داشته است. مايكل نظير علی اسقف كليسای روچستر در اين باره می‌گويد:‌ ايرانيان بر اساس باورهای مذهبی كه در اين كشور وجود دارد اين اقدام را انجام داده‌اند و اين عمل ايرانيان عاقلانه بود اما از سوی ديگر مقامات انگليس با اين مسئله غير عاقلانه برخورد كرده‌اند و عكس‌العمل متزلزلی در قبال اين عمل داشته‌اند.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo