شهید آوینی

 
آيت‌الله مكارم شيرازی: مجمعی از علمای شيعه و سنی برای رفع نزاع و اختلافات تشكيل شود

به نقل از مركز خبر حوزه، جمعی از انديشمندان پاكستانی شركت كننده در بيستمين كنفرانس بين‌المللی وحدت اسلامی، با آيت‌الله‌العظمی مكارم شيرازی در قم ديدار كردند.

آيت‌الله‌العظمی مكارم شيرازی در اين ديدار با اشاره به لزوم اتحاد و همبستگی ملل اسلامی اظهار داشت: امروز هنگام بيداری امت اسلام است و تنها با اتحاد و انسجام می‌توان عظمت گذشته خود را به دست آورد.

وی استقبال مردم جهان از تفكر دينی و گرايش آنان به اسلام را نشانه آمادگی مردم در پذيرش دين اسلام دانسته و افزود: پرفروش‌ترين كتاب در آمريكا قرآن است و اين نشان از تمايل مردم به شنيدن حقايق است، لذا بايد با بهره جستن از شرايط موجود، معارف و حقايق دين اسلام را به گوش جهانيان برسانيم.

وی تشكيل مجمعی از علمای شيعه و سنی را فرصت مناسبی برای رفع نزاع و اختلافات اقوام مختلف اسلامی دانست و گفت: اتحاد موجب عزت اسلام و مسلمين است.

آيت‌الله‌العظمی مكارم شيرازی با مؤثر ارزيابی نمودن برگزاری جلسات مجمع تقريب مذاهب در ايجاد اتحاد و اخوت اسلامی، نقش علمای دينی در اين زمينه را مورد تأكيد قرار داد و تصريح كرد: امت اسلام با وحدت می‌توانند در مقابل اسراييل و آمريكا بايستند و اگر نيروی خود را صرف جنگ با يكديگر كنند، تضعيف می‌شوند و در اين ميان دشمنان بيشترين سود را خواهند برد.

بر اساس اين گزارش در ادامه اين ديدار، يكی از علمای پاكستان با اشاره به روز اتحاد اسلامی ميان اقوام و مذاهب مختلف اين كشور گفت: در پاكستان شش حزب بزرگ وجود دارد كه از نظر سياسی فعاليت‌های مشتركی را انجام می‌دهند.

وی افزود: اين ائتلاف شش گانه با كنار گذاشتن اختلافات مذهبی، نقش مهمی در همگرايی و انسجام سياسی بين ملت پاكستان ايفاء نموده و اثرات مثبت آن نيز روز به روز آشكارتر می‌شود.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo