شهید آوینی
 
برگزاری كلاس‌های آموزشی قرآن در دارالقرآن دانشگاه تبريز

كلاس‌های آموزشی قرآن كريم در رشته‌های گوناگون به همت دارالقرآن دانشگاه تبريز در طول سال جاری برگزار شده است.

اين كلاس‌های آموزشی در رشته‌های تفسير، تجويد و تدوير در دارالقرآن دانشگاه تبريز تشكيل شده است.

به گفته مسؤول دارالقرآن دانشگاه تبريز، اين كلاس‌ها با حضور پرشور دانشجويان علاقه‌مند به علوم قرآنی و استادان مجرب تشكيل می‌شود.

«صابر بخشی»، مسؤول دارالقرآن دانشگاه تبريز، با اشاره به ساير فعاليت‌های قرآنی و دينی، عمده‌ترين محور را انجام مطالعات مذهبی و انتشار نشريه به صورت گاهنامه، ارايه خدمات قرآنی شامل نرم افزار و نواركاست عنوان و اظهار كرد: كتابخانه ويژه «انتظار» با ده‌ها عنوان كتاب در موضوع مهدويت و فرهنگ انتظار خدمات خود را به دانشجويان علاقه‌مند ارايه می‌كند.

اجرای برنامه ميثاق با شهدا به صورت يك هفته در ميان، برپايی مراسم زيارت عاشورا، غبار‌روبی مزار شهدای گمنام و تجديد ميثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب از ديگر برنامه‌‌های انجام شده توسط دارالقرآن اين دانشگاه در طول سال جاری است.

دارالقرآن بسيج دانشگاه تبريز از سال 1370 راه‌اندازی شده و در طول فعاليت 15 ساله خود تاكنون اقدامات متنوع و گسترده‌ای را برای گسترش و توسعه فضای قرآنی و آشنايی دانشجويان با علوم قرآنی انجام داده است.

خبر ديگر از دارالقرآن اين دانشگاه حاكی است كه بخش مطالعات سياسی در دارالقرآن اين دانشگاه در آينده‌ای نزديك راه‌اندازی می‌شود.

به گفته صابر بخشی، راه‌اندازی اين بخش با توجه به اين كه اصول سياسی اسلام، همگی از قرآن استخراج شده است و اين كتاب، مقدس‌ترين اصول سياسی را به ما می‌آموزد انجام می‌شود.

اين بخش بنا بر ضرورت‌های سياسی موجود برای انجام مطالعات ميان رشته‌ای سياسی ـ قرآنی شكل می‌گيرد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo