شهید آوینی

 

نمایندگان مجلس خواستار جلوگیری از تخریب دیوار مسجدالقصی شدند

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی تذکری به وزارت امور خارجه خواستار تماس فوری این وزارتخانه با کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تخریب دیوار حریم مسجد الاقصی توسط رژیم غاصب صهیونیستی شدند.
محمدرضا تاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز افزود: این تذکر توسط پنج نفر از نمایندگان که شامل آقایان مهدی کوچک زاده، سعید ابوطالب، حسین شیخ السلام، محمد رضا فاکر و خود بنده می‌شود، به امضا رسیده که طی آن به آقای منوچهر متکی تذکر داده شده است تا تماس‌ فوری با کشورهای اسلامی برای محکومیت تخریب دیوار مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی به عمل آید و لازم است اقدام جهانی نیز صورت گیرد.
وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی با برنامه طرح‌ریزی شده از قبل و در پی تحرک گروه‌های افراطی صهیونیستی با تهاجم وحشیانه دیوار حریم مسجد الاقصی را تخریب کرده و تجاوز به این مسجد و تخریب دیوار حریم آن از توطئه‌های دیرینه رژیم اسرائیل است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رژیم اشغالگر قدس با این اعمال تجاوزکارانه به تمام مسلمانان جهان اهانت کرده است.
وی تصریح کرد: مسجد القصی قبله گاه اول مسلمانان است و این عمل صهیونیست ها تهاجم به قلب جهان اسلام محسوب می شود و باید از سوی دول اسلامی به شدت محکوم شود و وزارت امور خارجه هم باید دیپلماسی فعالی را به کار گرفته و با ارتباط مستمر و تماس با کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی برای جلوگیری از ادامه چنین تجاوزاتی اقدام کند.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در این رابطه اگر تجاوزات ادامه یابد باید نسبت به تشکیل کنفرانس وزاری امور خارجه کشورهای اسلامی اقدام شود.
 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo