شهید آوینی

 

احمدی‌نژاد: مطرح كردن اختلاف ميان شيعه و سنی، فتنه‌ای از جانب آمريكاست

دكتر محمود احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور  در ديدار سعد مجبر فرستاده ويژه معمر قذاقی رهبر ليبی و پس از دريافت پيام كتبی معمر قذاقی، با اشاره به تلاش آمريكا برای ايجاد اختلاف ميان شيعه و سنی در منطقه تاكيد كرد: آمريكا به دليل شكست سياست‌های خود در منطقه هر روز عصبانی‌تر از گذشته از راه‌های مختلف دست به توطئه می‌زند و در صدد ايجاد اختلاف و بهره‌برداری سياسی است و لذا ضروری است كشورهای اسلامی هوشيار، دقيق و حساب شده مراقب توطئه‌های آمريكا در منطقه باشند.

وی افزود: دليل اصلی اختلافات و درگيری‌ها در منطقه حضور نيروهای آمريكايی است و اگر اشغالگران آمريكايی منطقه را ترك كنند، منطقه روی آرامش و ثبات خواهد ديد و مشكلات آن از بين می‌رود.

احمدی‌نژاد مطرح كردن اختلاف ميان شيعه و سنی را فتنه‌ای از جانب آمريكا دانست و گفت: الان كمتر كسی باور می كند كه ميان شيعه و سنی جنگ وجود دارد، زيرا در فلسطين برادران سنی و در لبنان برادران شيعه و همين‌طور در عراق و افغانستان برادران شيعه و سنی در كنار هم در مقابل نظام سلطه ايستادگی می‌كنند.

رئيس‌جمهور ريشه اصلی ناامنی‌های عراق را حضور اشغالگران دانست و گفت: اگر روزی در كنار هم عليه صدام به عنوان نماينده آمريكا در منطقه ايستاديم و پيروز شديم، امروز نيز بايد با حمايت از دولت، مجلس و ملت عراق در مقابل آمريكا بايستيم و صلح و ثبات را در منطقه برقرار كنيم.

احمدی‌نژاد با اشاره به حساسيت و پيچيدگی اوضاع منطقه به دليل فتنه‌های آمريكا و ايادی آن گفت: دولت آمريكا فقط به فكر منافع خود است و برای هيچ ملت و كشوری اهميتی قائل نيست و لذا ضروری است، كشورهای اسلامی و منطقه متحد و هوشيار و با مطالعه و بررسی ابعاد مختلف، توطئه‌های آمريكا را خنثی كنند و نگذارند منطقه بيش از اين متاثر از ناامنی و درگيری‌ها شود.

رئيس‌جمهور در اين ديدار همچنين بر گسترش مناسبات دو كشور در تمام بخش‌ها تاكيد كرد و سفر مقامات دو كشور را در گسترش اين مناسبات موثر دانست.

سعد مجبر فرستاده ويژه معمر قذاقی رهبر ليبی نيز در اين ديدار پس از ابلاغ سلام‌های معمر قذاقی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئيس‌جمهور و دولت و ملت ايران، ضمن تبريك سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی گفت: دولت ليبی با توجه به نقش مهم جمهوری اسلامی ايران در منطقه و مسائل مهم جهانی، خواستار گسترش هر چه بيشتر روابط با جمهوری اسلامی ايران است.

فرستاده ويژه رهبر ليبی با تاكيد بر لزوم حفظ وحدت در ميان كشورهای اسلامی، نقش دولت‌های اسلامی خاورميانه در اين راستا را بسيار مهم دانست و بر ضرورت تقويت رايزنی‌ها و ارتباطات ميان آنها تاكيد كرد و افزود: ليبی آماده است در كنار جمهوری اسلامی ايران برای جلوگيری از ايجاد تفرقه و نفوذ قدرت‌های استكباری در منطقه تلاش كند.

سعد مجبر همچنين با اشاره به ظرفيت‌های فراوان جمهوری اسلامی ايران و ليبی برای گسترش روابط در زمينه‌های مختلف، نقش تهران و طرابلس را بخصوص در عرصه توليد نفت حائز اهميت دانست و گفت: طرابلس برای توسعه روابط همه جانبه خود با تهران، اهميت ويژه‌ای قائل است.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo