شهید آوینی

 

هجدهمين همايش بين‌المللی مذاهب اسلامی در زاهدان آغاز می‌شود
 

هجدهمين همايش بين‌المللی علمی ـ تحقيقی مذاهب اسلامی از 15 بهمن‌ماه جاری به‌مدت چهار روز در دانشگاه سيستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

اين همايش باهدف تحكيم وحدت جهان اسلام و بررسی ديدگاه‌های مذاهب مختلف با حضور جمعی از كارشناسان اهل سنت و شيعه در دانشگاه اين استان برپا می‌شود.

در قالب اين همايش سه كميسيون اجتماعی، كلامی و حديث برپا می‌شود كه در كميسيون اجتماعی مباحثی همچون تنظيم خانواده از ديدگاه اسلام و راه‌های مقابله با توطئه استكبار درباره اختلافات قومی و مذهبی به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود.

وظايف امت اسلامی نسبت به اهل بيت (ع)، وجوب محبت و مؤدت، تنظيم و تكريم و ضرورت وجوب آنها در دين‌شناسی نيز در كميسيون كلامی بررسی می‌شود و كارشناسان كميسيون حديث نيز به بررسی سندی و محتوايی احاديث می‌پردازند.

همچنين جمعی از كارشناسان حوزه دين از كشورهای هند، سوريه، پاكستان و نيز جمعی از علمای شيعه و اهل سنت سيستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان، گلستان، تهران، مشهد و حوزه علميه قم در اين همايش حضور خواهند داشت.

اين همايش به‌مدت چهار روز در تالار بزرگ «فردوسی» دانشگاه سيستان و بلوچستان برگزار می‌شود و طی برگزاری آن بيش از يك‌صد مقاله در آن ارائه خواهد شد.

يادآوری می‌شود،‌ سخنرانی جمعی از كارشناسان حوزه دين ازجمله برنامه‌های همايش بين‌المللی علمی ـ تحقيقی مذاهب اسلامی است.

 

منبع: خبرگزاری قزآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo