شهید آوینی

 

ششمين همايش سراسری ناشران و خطاطان قرآن در تهران برگزار می‌شود

ششمين همايش سراسری ناشران و خطاطان قرآن كريم، توسط سازمان دارالقرآن الكريم، 30 بهمن‌ماه جاری در تهران برگزار خواهدشد.

«حسن تفكری» مسئول انتشارات تلاوت سازمان دارالقرآن الكريم كشور با اعلام اين خبر گفت: اين همايش با حضور نزديك به 200 تن از ناشران فعال كشور در زمينه قرآن و تنی چند از خطاطان و مترجمان معاصر برگزار خواهد شد. هم اكنون بيش از هشت هزار ناشر در كشور وجود دارد كه نزديك به هزار ناشر در زمينه قرآن فعاليت‌ می‌كنند.

وی افزود: از آقايان « عبدالرضايی، احدی‌زاده و صادقا» به عنوان خطاطان قرآن همچنين از حجت‌الاسلام و المسلمين «حسين انصاريان، استاد فولادوند، ارفع و گرمارودی» به عنوان مترجمان معاصر قرآن كه قرآن آن‌ها به چاپ رسيده است، دعوت شده است تا در اين همايش حضور يابند.

تفكری تصريح كرد: همچنين در همايش مذكور، مسئولان مراكزی كه با ناشران در ارتباط هستند، مسئولان اتحاديه‌ ناشران تهران، ايران، قم و مشهد و مسئولان صدور مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اين همايش حضور خواهند داشت.

مسئول انتشارات تلاوت سازمان دارالقرآن الكريم كشور اظهار كرد: در اين همايش از مقام شامخ دانشمند مرحوم حضرت آيت‌الله «معرفت» از محققان و قرآن پژوهان برجسته كشور كه قرار بود به عنوان سخنران در اين همايش حضور داشته باشد، تجليل خواهد شد.

وی افزود: بخشی از بيانات ايشان در پنجمين همايش ناشران و خطاطان كه بر لزوم چاپ قرآن با شيوه نزديك به رسم الخط ايرانی تاكيد كرده بود در قالب نماهنگی پخش می‌شود.

تفكری تصريح كرد: در اين مراسم همچنين از چند نفر از ناشران و مصححان نمونه قرآن كريم نيز تقدير می‌شود.

همچنين «محمدمهدی بحرالعلومی» مسئول روابط عمومی سازمان دارالقرآن در اين باره گفت: اين همايش‌ها هر سال يا دو سال يك‌بار برگزار می‌شود و تعامل فنی ميان سازمان دارالقرآن با ناشران و خطاطان، نزديك‌تر شدن ديدگاه‌ها در اين زمينه و تشريح مسايل جديد در زمينه چاپ و نشر قرآن از جمله اهداف برپايی اين همايش است.

وی، سخنرانی شخصيت‌های علمی و برپايی نشست با حضور نماينده ناشران و سازمان درالقرآن را از برنامه‌های اين همايش عنوان كرد.

همايش مذكور در سالن اجتماعات شركت برق واقع در ميدان شهدا، خيابان هفده شهريور تهران برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری قزآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo