شهید آوینی

 

مراسم بزرگداشت هفتمين روز درگذشت آيت‌الله «معرفت» در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفتمين روز درگذشت آيت‌الله شيخ «محمدهادی معرفت»‌ از مفسران برجسته قرآن كريم پنجشنبه شب در مسجد چهارمردان قم برگزار شد.

به نقل از قم نيوز، در اين آيين نمايندگان بيوت آيات عظام، فضلا و طلاب حوزه علميه قم، آيت‌الله «رضا استادی»، آيت‌الله «جعفر سبحانی»، حجت‌الاسلام‌والمسلمين «آشتيانی» نماينده قم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسؤولان استان قم به همراه اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

در اين مراسم يكی از خطيبان به تشريح و بيان گوشه‌هايی خدمات علمی آيت‌الله معرفت پرداخت و گفت: وی يكی از عالمان و مفسران برجسته قرآن بود كه در طول عمر پربار خود خدمات شايانی به حوزه علميه قم كرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين «ناصر رفيعی» شجاعت، نظريه‌پردازی، دفع شبهات و نقد عالمانه را از ويژگی‌های برجسته كارهای علمی آيت‌الله معرفت برشمرد.

وی افزود: اين عالم ربانی طی ساليان طولانی، آثار مكتوب فراوانی از خود به يادگار گذاشت و محققانی كه با انديشه‌های آيت‌الله معرفت آشنا هستند، بايستی آثار نيمه‌تمام ايشان را به اتمام برسانند و آثار چاپ نشده اين متفكر را منتشر كنند.

رفيعی خاطرنشان كرد: اگر امروزه فرهنگ شيعه در جهان نهادينه شده به خاطر زحمات عالمانی است كه در نشر اين فرهنگ و شناسايی آثار متفكران و معرفی دانشمندان شيعه همت گماشته‌اند.

وی در ادامه افزود: ايشان عمر پربركت خود را در راه تعالی و تقويت پشتوانه علمی حوزه علميه سپری كرد.

وی خاطرنشان كرد: آيت‌الله معرفت در حوزه‌های علميه طلاب و فضلای بسياری را تربيت و به جامعه تحويل داد.

منبع: خبرگزاری قزآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo