شهید آوینی

 

مخالفت سناتور آمريكايی با اهدا جايزه به يك رهبر مسلمان

يك سناتور آمريكايی به علت لغو دستور اهدای جايزه به يك مسلمان كه مظنون به داشتن ارتباط با حزب‌الله و حماس بود، مورد تقدير قرار گرفت.

به نقل از Journal Chrétien ، باربارا باكسر سناتور ايالت كاليفرنيا، اخيراً با اهدا جايزه به بسيم الكارا رييس شورای روابط اسلامی آمريكا در ساكرامنتو، به علت نگرانی در مورد ارتباط با حماس و حزب‌الله كه آمريكا آنها را تروريست می‌خواند، مخالفت كرد.

جو كوفمن كه رييس و مؤسس شورای ضد تبعيض در آمريكا است، در موافقت با اين اقدام باكسر، گفت: الكارا در يك دادگاه از فردی كه عضو القاعده بود دفاع كرده است. همچنين وی در جای ديگر با دفاع از شخصی كه قصد داشت با تاسيس يك مدرسه به كودكان حمله به آمريكا را آموزش دهد، نشان داد كه فردی افراطی است.

اما شورای روابط اسلامی آمريكا در اين باره نظر ديگری دارد. يكی از مسؤلين اين شورا در اين باره اظهار داشت: باكسر به علت اين كه قربانی ترس بی‌مورد از اسلام شده ، چنين تصميمی گرفته است. اگرچه سخنگوی سازمان ضد تبعيض در آمريكا با اين اقدام موافق است و اعتقاد دارد كه باكسر تصميم عاقلانه‌ای گرفته است.

جو كوفمن در اين باره می‌گويد: به اعتقاد من شورای روابط اسلامی آمريكا بايد يك گروه خصوصی باشد و نبايد وارد مسائل سياسی شود. همچنين اين سازمان به علت داشتن رابطه با حماس بايد از سوی وزارت خارجه در ليست گروه‌های تروريستی قرار گيرد.

منبع: خبرگزاری قزآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo