شهید آوینی
 
همايش پيامبر اعظم (ص) در قم برگزار می‌شود

همايش پيامبر اعظم (ص) فردا 14 دی‌ماه جاری به‌همت مركز جهانی علوم اسلامی در قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين «رضا خراسانی‌نژاد» مسؤول روابط عمومی مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی (حجتيه) ضمن اعلام اين خبر گفت: اين همايش در راستای اجرای سلسله برنامه‌های اين مركز به مناسبت گرامی‌داشت سال پيامبر اعظم (ص) باهدف تشويق و ترغيب طلاب غيرايرانی به پژوهش و تحقيق در زمينه ابعاد مختلف سيره نبوی برپا می‌شود.

‌وی از «رحيم‌پور ازغدی» به‌عنوان كارشناس و سخنران اين همايش نام برد و افزود: همچنين در اين مراسم سه نفر از طلاب غيرايرانی كه مقاله‌های ارسالی آن‌ها به اين جشنواره به‌عنوان مقاله‌های برتر انتخاب شده است، به ارائه چكيده مقاله‌های خود می‌پردازند.

خراسانی‌نژاد با اشاره به اينكه فراخوان مقاله اين همايش ارديبهشت‌ماه در ميان مراكز و مدارس مختلف مركز جهانی علوم اسلامی در شهرهای قم، مشهد و اصفهان اعلام شده است، تصريح كرد: تاكنون بيش از 150 مقاله به دبيرخانه اين همايش ارسال شده است كه از آن ميان سه مقاله به‌عنوان آثار برتر و حائز رتبه‌ اول شده‌اند، پنج مقاله رتبه دوم و 20 مقاله در رده سوم قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه از قرآن و حديث، فقه، فقه سياسی، فقه مقارن، اخلاق و تربيت، تاريخ، كلام و فلسفه و عرفان و ادبيات به‌عنوان هفت محور اصلی در ارائه مقاله ويژه اين همايش نام برد.

مسؤول روابط عمومی مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی اظهار كرد: پيامبر اعظم (ص) و علوم قرآن، شخصيت پيامبر(ص) در قرآن، پيامبر(ص) و تفسير قرآن، خطابه‌های قرآنی پيامبر(ص)، احكام فقهی، عبادی، اجتماعی، تعليمی، اقتصادی و نظامی پيامبر اعظم (ص)، قواعد موجود بر روابط داخلی مسلمانان در عصر آن حضرت، آزادی و عدالت در حكومت نبوی و اهميت و گستره امنيت در حكومت نبوی ازجمله موضوع‌های مورد رقابت در بخش مقاله اين همايش بوده است.

شيوه صلوات بر محمد (ص) نزد فريقين، روابط پيامبر اعظم (ص) با بيگانگان نزد فريقين، كاركرد تربيتی امر به معروف و نهی از منكر در سيره نبوی، شيوه‌های عملی دعوت پيامبر (ص) به اسلام، ساحت‌های مختلف پيامبر(ص)، نقش سيره نبوی در گسترش اسلام، خاتميت و امامت، خاتميت و جهاد، خاتميت و تحريف‌ناپذيری، مجازات‌النبوت و طبقه‌بندی شعرا در مدح پيامبر (ص) از ديگر موضوع‌های بخش مقاله در اين همايش بود كه خراسانی‌نژاد به آن‌ها اشاره كرد.

وی همچنين از سكه تمام، نيم و ربع بهار آزادی و لوح تقدير به‌عنوان جوايز برگزيدگان در اين همايش نام برد و يادآوری كرد: همايش پيامبر اعظم (ص) ساعت هشت صبح فردا، پنجشنبه 14 دی‌ماه جاری در مدرسه حجتيه قم برگزار می‌شود.


منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo