شهید آوینی
 
نشست علمی «انديشه های سبز» در قم برگزار شد

نشست علمی «انديشه های سبز» باحضور جمعی از نويسندگان جوان و جوانان نويسنده نماز در ستاد اقامه نماز قم برگزار شد.

در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين «احسانی» مسؤول ستاداقامه نماز استان قم با اشاره به آيه «و ما خلقت الجن و الانس الا تعبدون» يادآور شد: راز آفرينش انسان در شريعت اسلام، بندگی و عبوديت وی در برابر خدای متعال است و زندگی ائمه معصوم (ع) و اولياء الهی و پيشوايان دينی گواه اين است كه آنها با نماز پيوندی پيوسته و مستحكم داشته‌اند و عبادت در پرتو شناخت، معرفت و آگاهی الهی معنی پيدا می‌كند.

وی افزود: عبادت و بندگی خداوند و راز و نياز با او مقامی است كه با كسب آن انسان ارزشمند و با كمال می‌شود و به درجات والای انسانی نايل آمده و با تواضع رشد می‌كند.

احسانی تصريح كرد: نماز از برترين و مهم‌ترين واجبات و پايه و اساس دين است چرا كه نماز خلاصه مكتب و نمودار اسلام و سرلوحه عبادات است.

وی با اشاره به آيه 28 سوره مباركه «رعد» مبنی بر « الا بذكرالله تطمئن‌القلوب؛ ذكر و ياد خداوند انسان را به آرامش می‌رساند»، اظهار كرد: تداوم اقامه نماز، ياد و حضور خدا را در ذهن و زبان و دل و جان آدمی تقويت می‌كند، كه نتيجه آن پرهيز از گناه و معصيت است و امام خمينی (ره) نيز بر اين امر تأكيد فراوان داشت.

متولی مسجد اهل بيت (ع) در ادامه با اشاره به اينكه پرورش اخلاق در پرتو نماز است، يادآور شد: نماز، سبب پرورش فضايل اخلاقی و تكامل روحی و معنوی انسانی است.

وی با يادآوری اهميت حجاب و پوشش در اسلام و قرآن به طرح اوقات فراغت تابستان اشاره كرد و افزود: ستاد اقامه نماز استان قم نيز در تابستان برای جوانان، نهمين مسابقه تأليف كتاب نماز را در دو بخش پژوهش، تأليف، شعر و قطعه ادبی، مسابقه كتابخوانی «نماز نور چشم پيامبر اعظم (ص)»، طرح شناسايی موذنان و برگزاری همايش «مناديان نور» در زمينه تجليل از موذنان جوان و اجرای طرح «صحت قرائت نماز» را درحال اجرا دارد.

 

منبع : خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo