شهید آوینی
 
مؤسسه ملی مطالعات اسلامی در استرالیا تأسیس می شود
مؤسسه ملی مطالعات اسلامی، با هدف ایجاد بستری برای شناخت و درک بهتر دین اسلام، از سوی دولت استرالیا در این کشور تأسیس می شود .

به نقل از اسلام آنلاین، آندرو راب دبیر مهاجرت و امور فرهنگی پارلمان استرالیا طی بیانیه ای اظهار داشت: این مؤسسه مطالعات اسلامی می تواند جوانان را یاری کرده تا نقش دین را در استرالیا درک کنند.

وی افزود: دولت هشت میلیون دلار برای تأسیس  این مؤسسه تحقیقاتی – آموزشی اختصاص داده است. واحدهای آموزشی این مرکز موضوعات متعددی را به ائمه جمعه جوان ارائه و راهکار مهمی برای آموزش اسلام در بافت استرالیا محسوب می شود.

راب اظهار داشت: این مؤسسه که در سال 2007 آماده بهره برداری خواهد شد می تواند بیش از 300 دانش آموز را جذب و از علمای اعتدال گرا و برجسته سراسر دنیا دعوت به همکاری کند .

این مؤسسه تحقیقاتی – آموزشی بخش مرکزی یک برنامه چهار ساله است که با هدف ترویج انسجام اجتماعی و هماهنگ اجرا می شود.

بر اساس اظهارات راب، این مؤسسه ادغام جوامع مسلمان را مورد توجه دارد که این امر از اقدامات مهم پیشگیری از افراط گرایی محسوب می شود.

روزنامه های سیدنی گزارش دادند این مؤسسه با هدف شکستن موانع میان جوانان مسلمان و مقامات رسمی، رفع تبعیض و ایجاد اعتماد دوجانبه تأسیس می شود.

اقلیت مسلمان استرالیا در حدود 300 هزار نفر از جمیعت 20 میلیونی این کشور را تشکیل داده اند.

تاکنون گزارشی درباره جایگاه مسلمانان استرالیا در این مؤسسه دولتی در رسانه های خبری جهان منعکس نشده است.

رهبران مسلمان پیشتر رویکرد دولت استرالیا در برخورد با پدیده افراط گرایی را مورد انتقاد قرار داده و اظهارات نخست وزیر این کشور را مبنی بر جاسوسی در مساجد و مؤسسه های اسلامی تقبیح کردند.

کارشناسان اعتقاد دارند سیاست داخلی دولت استرالیا در وضع قوانین ضد ترور، اقلیتهای قومی و دینی را مورد کم توجهی قرار داده است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo