شهید آوینی
 
فعالیتهای اقلیت مسلمان آمریکا برای کمک به نیازمندان چشمگیر است
شورای روابط اسلامی – آمریکایی که مدتی است دومین ستاد خیریه خود را با هدف ترویج فرهنگ فعالیتهای داوطلبانه در امور بهداشتی، آموزشی و اقتصادی تشکیل داده از افزایش حضور اقلیت مسلمان آمریکا در این ستاد خبر داد.

به نقل از کمترا کوستا تایمز، شورای روابط اسلامی – آمریکایی ستاد " توجه و مراقبت مسلمانان" را به مدت سه ماه تابستانی آغاز کرده و فعالیت آن بر اساس ارکان و ارزشهای اسلامی است، چرا که هر مسلمانی بر اساس تعالیم اسلامی متعهد شده است زکات خود را به فقرا بپردازد.

ربیحه احمد مدیر هماهنگی ارتباطات شورای روابط اسلامی – آمریکایی گفت: ما قصد داریم مسلمانان را ترغیب کنیم فعالیتهایی  فراتر از مساجد داشته و دین خود را به معنای واقعی تحقق بخشند.

این سازمان حقوق مدنی مسلمانان در ساکرامنتو چهار دیدار از پناهگاههای بیخانمانها تدارک دیده است تا برای آنها غذا و مواد اولیه زندگی را فراهم کنند. در شهر کلومبوس، اوهایو مسلمانان وسائل مورد نیاز دانش آموزان تنگدست که از قشر آسیب پذیر جامعه هستند را فراهم می کنند. در سین سیناتی اقلیت مسلمان نمایشگاه بهداشت عمومی با حضور پزشکان برگزار می کنند که کلسترول و فشارخون نیازمندان را اندازه گیری می کند.

مدیر دفتر شورای روابط اسلامی – آمریکایی در سین سیناتی گفت: پزشکان بسیاری در جامعه اسلامی آمریکا فعالیت می کنند، بنابراین برای تأمین چنین کمکهایی، مسلمانان همواره نقش مهمی برعهده دارند.

وی افزود: بسیار مهم است که همسایگان آمریکایی و همکاران ما متوجه شوند که ما مسلمانان بر اساس تعالیم دین خود به نیازمندان کمک می کنیم.

شورای روابط اسلامی – آمریکایی اظهار داشت که مسلمانان بیشتری برای سهیم شدن در ارائه این خدمات اجتماعی علاقه نشان می دهند تا با باورهای نادرستی که درباره مسلمانان و دین  اسلام وجود دارد مبارزه شود.

مدیر هماهنگی ارتباطات شورای روابط اسلامی – آمریکایی همچنین یادآور شد این ستاد مسلمانان را در بهبود چهره خود و دین اسلام یاری می کند.

دیان علیان یکی از مقامات انجمن جامعه اسلامی منطقه خلیج سان فرانسیسکو یکی از کارکردهای بزرگ این ستاد را تغییر دیدگاه آمریکایی ها درباره مسلمانان عنوان کرد و گفت: همواره می توان درباره زیبایی اسلام صحبت کرد، اما اگر هیچ فعالیت ملموسی در این رابطه صورت نگیرد، این اظهارات بی تأثیر خواهند بود.

شورای روابط اسلامی- آمریکایی (CAIR) بزرگترین گروه مدافع حقوق و آزادیهای مدنی مسلمانان در سراسر آمریکا به شمار می رود که در راستای ترویج چهره مثبت اسلام و مسلمانان در آمریکا فعالیت می کند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی خود را صدای جریان تفکر اسلام میانه رو درعرصه های سیاسی در ایالات آمریکا می داند که حامی عدالت و درک متقابل است و رسالت خود را افزایش درک اسلام، ترویج گفتگو، حمایت از آزادیهای مدنی، تقویت مسلمانان آمریکایی و ایجاد ائتلافهایی که صلح و درک دو جانبه را ترویج می کند، توصیف کرده است.

این شورا به عنوان بزرگترین گروه اسلامی مدافع آزادیهای مدنی، در سراسر آمریکا و کانادا دفاتر اداری دارد و دفتر مرکزی آن در واشنگتن دی سی واقع شده است.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo