شهید آوینی
 
کتاب " قرآن و محمد(ص)" در سوریه منتشر شد
کتاب " قرآن و محمد(ص)" به قلم محقق سوریه ای دکتر یوسف جاد الحق از سوی انتشارات دار المسبار دمشق در 559 صفحه منتشر شده است.

به نقل از محیط، کتاب " قرآن و محمد(ص)" حاصل تحقیقات علمی دکتر یوسف جاد الحق است که طی سالهای طولانی تحقیق و پژوهش و بررسی های مستمر و مداوم با بهره گیری از علوم قرآنی و احادیث شریف نبوی آنرا تألیف کرده است.

در این کتاب نویسنده به اخلاق و سیره نبوی اشاره و وحدت انسانی و اسرار هستی را از دو منبع موثق کتاب خدا و احادیث نبوی بررسی می کند.

وی در بخشی از کتاب آورده است : خداوند بلند مرتبه انسان را خلق کرد و بهترین حالات را با اعطای عقل، علم و سخن برای او قرار داد، خداوند بهشت را آفرید، هستی را خلق کرد تا بشر از آن بهره مند شود و انوار الوهیت را گسترش دهد تا این امانت جلیله ای که خداوند از آسمانها و زمین برای او ارزانی داشته است، استفاده و به خوبی نگهداری کند و سپاسگذار حق باشد.

از سوی دیگر او به پاداش عظیم و جزای خیر انسانها را با مطرح کردن بهشت جاویدان، همجواری با ملائکه و پروردگار و بندگان برگزیده یاد می کند و انسانها را از مکر شیاطین که دشمنان واقعی انسانها به شمار می روند، آگاه کرده است.

وی یاد آور می شود به دنبال به وجود آمدن افکار و اعتقادات متفاوت، برای رسیدن به حق باید به انوار الهی تمسک جست، از این رو برای همه حالات انسانی و بشری موازینی را قرار داد که در چارچوب آن بتواند هدایت شود و راه راست را انتخاب کند.

نویسنده نه تنها به پاسخگویی به برخی از سؤالات پرداخته و شبهات مختلف را برطرف کرده است بلکه مسائل پزشکی، جامعه شناسی و علوم دیگر را که در قرآن مطرح شده، از نظر گذرانده است.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo