شهید آوینی
 
نسخه اصلی "زبور" در مصر نگهداری می شود

نسخه اصلی و کامل "زبور" حضرت داوود (ع) که به قرن چهارم میلادی تعلق دارد و به زبان قبطیهای مصری است در موزه قبطیهای این کشور نگهداری و محافظت می شود.

موزه قبطیهای مصر که پس از 3 سال ترمیم و بازسازی مجددا راه اندازی شده است، یکی از موزه های اصلی مصر به شمار می رود که در آن کتابها، دستنوشته ها و وسایل قدیمی در ارتباط با  فرهنگ و تمدن ادیان مختلف و به جا مانده از قبطیهای مصر نگهداری می شود.

این نسخه خطی در یکی از روستاهای استان بنی سویف یافت شده است که از مهمترین کشفیات قرن بیستم به شمار می رود. در این موزه تمثالی از حضرت مریم (س) و حضرت مسیح (ع) به همراه مناظری از عهد قدیم و جدید یافت می شود.

در وسط یکی از سالنهای این موزه دری چوبی قرار دارد که نشانگر ورود حضرت مسیح (ع) به اورشلیم است. دیگر دستنوشته قبطیها متعلق به نجع حمادی است که شامل 13 انجیل است و به قرن 4 میلادی تعلق دارد .

این موزه نشانگر ورود تمدن در عصرهای مختلف فرعونیان، یونانیان، روم، قبطیها و مسلمانان است و حکومت مصر این منطقه را به دلیل داشتن موزه قبطیها، 7 کلیسای قدیمی دیگر، معبد "ابن عزرای یهودی" و مسجد عاص در منطقه فسطاط مصر اولین شهری که عربها به رهبری عمروبن عاص از نوار شرقی رود نیل وارد مصر شدند و دیگر عبادتگاهها مجمع ادیان نامگذاری کرده است.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo