شهید آوینی
 
برگزاری نشست كارشناسی «خانواده در اسلام و قرآن» در قم

نشست كارشناسی «خانواده در اسلام و قرآن» 29 ارديبهشت‌ماه به همت ستاد اقامه نماز استان قم در محل اين ستاد برگزار شد.

در اين نشست كه با هدف بررسی جايگاه خانواده و اهميت آن در قرآن، اسلام و احاديث و روايات برپا شد، حجت الاسلام‌ والمسلمين «لطفيان سرگزی» معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز استان قم در سخنانی با استناد به آيات و روايات، از اسلام به‌عنوان مكتب علم و دانش نام برد و گفت: يكی از ويژگي‌های خاص پيامبر اعظم (ص) سخن گفتن و حركت بر مدار عقل و خرد و توجه به فطرت انسان‌ها بود.

وی تقوای الهی را محور همه عبادات و موجب اجتناب از گناه دانست و افزود: دنيای پرآشوب امروز راهی جز بازگشت به دين و اخلاق ندارد.

لطفيان در ادامه تصريح كرد: خانواده‌ها بايد به منطق در گفتار، پويايی و صداقت در عمل، تحمل سليقه‌های مختلف، دوری از قضاوت عجولانه، اعتدال در زندگی و اميد به آينده توجه ويژه‌ای داشته باشند.

وی همچنين اظهار كرد: قرآن ارزش و اهميت خاصی برای خانواده قائل شده و تأكيد كرده است كه سلامت و تربيت صحيح خانواده، جامعه اسلامی را در مقابل خطرات و تهديدات بيمه مي‌كند.

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز استان قم گفت: در آيات متعددی از قرآن كريم اهميت احترام به پدر و مادر مورد توجه قرار گرفته و نيكی به آنها را از عبادات افضل عنوان كرده است. لطفيان در پايان ريشه همه مسائل اجتماعی را خانواده دانست و افزود: پاسداری از تقوای خانواده با استناد به آيات و روايات امری ضروری است.

همچنين نشست «خانواده در اسلام و قرآن» با همكاری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و مركز تربيت مربی دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم با حضور جمعی از كارشناسان دينی و امور تربيتی برگزار شد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo