شهید آوینی
 
راه‌اندازی دايرةالمعارفی علمی بر اساس قرآن و سنت پيامبر

كميته بين‌المللی آثار علمی در قرآن و حديث با همكاری شركت IT عربستان دايرةالمعارفی علمی را بر اساس قران و سنت به صورت آنلاين راه‌اندازی می‌كند.

"عبدالله بن عبدالعزيز"، دبير كل كميته بين المللی آثار علمی در قرآن و حديث در اين باره گفت: اين دايرةالمعارف شامل اطلاعات علمی با استناد به آيات قرآن كريم و سنت پيامبر(ص) است.

وی هدف از برنامه ريزی برای اين دايرةالمعارف را ايجاد يك مرجع كامل برای برطرف كردن نياز محققين و ارائه اطلاعات علمی براساس قرآن و سنت پيامبر (ص) عنوان كرد و افزود اين دايرةالمعارف كامل و جامع، مرجع بزرگی در مورد امور اسلامی از زاويه علوم مدرن است. اين دايرةالمعارف به صورت سی دی و نيز آن لاين به زبان‌های عربی و انگليسی در دسترس خواهد بود.

وی افزود: اين دايرةالمعارف 8 هزار صفحه‌ای دارای عكس‌ها و كليپ‌های ويدئويی است كه تمام آيات قرآن را به حقايق علمی و با توضيحات لازم ارجاع می‌دهد.

عبدالله بن عبدالعزيز در اين باره خاطرنشان كرد: يك تيم از كارشناسان علمی در زمينه مطالعات مذهبی مسئوليت اين پروژه را بر عهده دارند.

وی در ادامه گفت: برطبق قرار داد با شركتIT، اين شركت انتشار 50 هزار سی دی از اين دايرةالمعارف و افزودن لینكی به پايگاه اطلاع رسانی كميته بين‌المللی آثار علمی در قرآن و سنت پيامبر اكرم(ص)را بر عهده دارد.

عبدالعزيز در پايان خاطرنشان كرد: راه اندازی اين دايره المعارف بخشی از فعاليت‌های کمیته بين‌الملی آثار علمی در قران و سنت است كه با هدف معرفی اسلام به عنوان دين حامی علم و دانش و نيز ترويج تدبر و تفکر در آيات انجام می‌شود.

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo