شهید آوینی
 
سومين مدرسه تخصصی قرآن در کرج افتتاح می شود

سومين مدرسه تخصصی قرآن کشور با هدف ارتقاء بينش قرآنی نوجوانان، در کرج راه اندازی می شود .

مريم دهقان مسئول جامعه القرآن کرج گفت : پس از افتتاح دومين مدرسه تخصصی حفظ قرآن دختران کشور که مهرماه سال گذشته برای مقطع ابتدايی شهرستان کرج افتتاح شد، تأسيس سومين مدرسه تخصصی قرآن در کرج در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اين مدارس در کنار دروس آموزش و پرورش، روزانه دو ساعت برنامه حفظ قرآن را به صورت فوق برنامه در پايه های تحصيلی ابتدايی برای دانش آموزان ارائه می کنند.

مسئول جامعه القرآن کرج پيشرفت های حاصل شده در اين مدارس را چشمگير عنوان کرد و اظهار داشت: فعاليتهای ارائه شده در اين مدارس توسط اساتيد متخصص در امر قرآن نتايج مطلوبی در پی داشته است و تاکنون دانش آموزان به حفظ 3 جزء از قرآن ترغيب و تشويق شده اند.

وی مهمترين شرط ثبت نام در اين مدرسه را ضريب هوشی بالای دانش آموزان در حفظ قرآن اعلام کرد و افزود: با توجه به غير انتفاعی بودن مدرسه، چنانچه کسانی که برای ثبت نام به اين مدرسه مراجعه می کنند از وضعيت مالی خوبی برخوردار نباشند اما ضريب هوشی بالايی داشته باشند با تخفيف ويژه ثبت نام خواهند شد.

دهقان يادآور شد: برای دانش آموزانی که استعداد خوبی برای حضور در اين مدرسه دارند کلاسهای فوق برنامه قرآنی در تابستان برگزار می شود تا با آمادگی بالا در آزمون ورودی مدرسه شرکت و وارد مدرسه شوند.

اولين مدرسه تخصصی قرآن در شهر قم فعال شده است و پس از آن دومين مدرسه تخصصی قرآن با نام امام حسن مجتبی (ع) در ناحيه 2 آموزش و پرورش کرج ويژه دختران کار خود را آغاز کرد.

منبع : خبرگزاری مهر

 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo