شهید آوینی

 
نشست بین المللی "اسلام در اروپا" امروز آغاز می شود

با همکاری سازمان کنفرانس اسلامی نشست " اسلام در اروپا " به منظور مبارزه با اسلام هراسی و ارائه چهره صحیح اسلام 2 و 3 می ( 12 و 13 اردیبهشت ) در لندن پایتخت انگلیس برگزار می شود.

سازمان کنفرانس اسلامی نشست بین المللی " اسلام در اروپا" را با عنوان " رویارویی با تصاویر در اروپا و جهان اسلام ؛ کار با یکدیگر به خاطر سیاست و مشارکت در ساخت" با مشارکت نخبگان و اندیشمندان از جهان امروز در لندن پایتخت انگلیس آغاز می کند. 

طی بیانیه ای پروفسور اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی اظهار داشت: نشست مذکور را که با همکاری مرکزی وابسته به وزارت امور خارجه انگلیس در چارچوب تلاشهای سازمان به منظور مبارزه با پدیده " اسلام هراسی" در اروپا برگزار می شود، افتتاح خواهد کرد.

در این همایش دو روزه موضوعاتی چون اسلام فوبیا، روابط میان اسلام و غرب، بررسی عللی که امروزه سبب اسلام هراسی در غرب شده و پاسخهای حکومتهای اروپایی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بر اساس پیش بینی ها شرکت کنندگان در این همایش گفتگوهای سازنده ای در چارچوب قانونی و تدابیر رسمی به منظور جلوگیری از اسلام هراسی داشته و  نقش رسانه ها در حمایت از اسلام در مقابل غرب و مواجهه با برانگیختن احساسات مسلمانان در مقابل غرب در جهان اسلام را بررسی می کنند.

این همایش در چارچوب برنامه های ده ساله سازمان کنفرانس اسلامی در دسامبر است که به منظور مقابله با تعرضات قرن 21 در مکه مکرمه برگزار شد.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo