شهید آوینی

 

روزنامه لبنانی: سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی به زودی مشخص می شود

یك روزنامه لبنانی نوشت، به زودی سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان، مشخص خواهد شد. 

روزنامه لبنانی الدیار در شماره چهارشنبه خود نوشت: دستگاه اطلاعات خارجی آلمان كه مسوولیت پرونده تبادل اسرا میان اسرائیل و حزب الله را بر عهده دارد، پس از درخواست كمك از سازمان سیا به ویژه درباره سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی و پاسخ مثبت این سازمان اعلام كرد، انتظار می‌رود در پرونده اسرای حزب الله در اسرائیل گشایشی حاصل شود.
الدیار نوشت: تهران نیز مشخص كردن سرنوشت ران آراد خلبان اسرائیلی ربوده شده در لبنان را به روشن شدن سرنوشت دیپلمات‌های ایران مرتبط دانسته است.
برپایه این گزارش، هماهنگ كننده فعالیت‌های دستگاه اطلاعاتی آلمان در حال انجام اقداماتی میان تهران و واشنگتن است تا به مسئله تبادل اسرا میان اسرائیل و حزب الله كه قرار بود نیمه دوم سال 2004 صورت گیرد، پایان دهد اما دیگر زوایای منطقه‌ای این مساله به ویژه موضوع چهار دیپلمات ایرانی و خلبان اسرائیلی در صورتی حل خواهد شد كه این تبادل اسرا میان حزب الله و اسرائیل صورت گیرد.
ران آراد خلبان اسرائیلی در سال 1986 حین پرواز بر فراز لبنان مفقود شد.
در صورت تبادل اسرا میان حزب الله و اسرائیل "سمیر القنطار" با سابقه ترین اسیر لبنانی در زندان‌های اسرائیل نیز آزاد خواهد شد.
الدیار به نقل از برخی مقام های اروپایی نوشت: سیا، اطلاعاتی را درباره سرنوشت دیپلمات‌های ایرانی در اختیار هماهنگ كننده دستگاه امنیتی آلمان قرار داده است كه از "غسان توما"و "راجی عبدو" مقام‌های نیروهای بلند پایه لبنان كه به آمریكا پناهنده شده‌اند، به دست آورده است.
این روزنامه افزود: به نظر می‌رسد همكاری آمریكا در این پرونده امید بیشتری به موفقیت تلاش های دستگاه اطلاعاتی آلمان داده است.
سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، تقی رستگار مقدم كاركنان سفارت جمهوری اسلامی ایران و نیز كاظم اخوان، عكاس و خبرنگار ایرنا در بیروت در سال 1982میلادی (1362 هجری ‌شمسی) به دست نیروهای شبه نظامی وابسته به رژیم صهیونیستی در شمال لبنان ربوده شدند كه از سرنوشت آنها هنوز هیچ اطلاعی در دست نیست.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo