شهید آوینی

 

ایجاد تحول در فعالیت‌های قرآنی توسط آستان قدس رضوی

دارالقرآن كريم آستان قدس رضوی در مقوله‌ی قرآن، در بخش فرهنگی، تبليغاتی و آموزشی و گسترش فرهنگ قرآنی ساختارشكنانه عمل کرده است.

حجت‌الاسلام «سیدجلال حسینی» رئیس اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی ضمن بیان مطلب فوق، به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی این مرکز ‌پرداخت و اظهارکرد: حضور فعالانه خادمان قرآن موجب گسترش آموزش قرآن‌کریم و معارف آن در بخش آموزش می‌شود.

وی افزود: در این بخش فعالیت‌هایی چون برگزاری کارگاه‌های آموزشی اعم از کارگاه تصیحیح قرائت، کارگاه تفسیر، ترجمه و مفاهیم و کارگاه نهج‌البلاغه صورت گرفته‌است.

سیدجلال حسینی همچنین گفت: برپایی محافل قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان در شب‌های چهارشنبه و جمعه و همچنین برپایی اولین جُنگ قرآنی برای آنان، در ایام تابستان از دیگر فعالیت‌های قرآنی است که می توان به آن اشاره کرد.

رئیس اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی، در ادامه از خدمات مفید و ارزنده ختم قرآن در گسترش قرائت در بین عموم مردم در واحد ختم تلاوت، برگزاری مسابقات قرآنی و حدیث و آشنایی همگان با معارف و تفاسیر آیات‌الهی و همچنین آشنایی با روایات و احادیث معصومین در یکی از بخش‌های فرهنگی این مرکز خبر داد.

ساختارشکنی در عرصه فعالیت‌های قرآنی

وی همچنین برپایی محافل و جلسات قرآنی را با حضور قاریان و حافظان ممتاز، یکی دیگر از برنامه‌های آستان قدس دانست و یادآور شد: در چند سال اخیر دارالقرآن در سه بخش فرهنگی، تبلبغی و آموزشی خدمات و فعالیت‌های ارزنده‌ای را ارئه کرده، که موجب بالا رفتن سطح استاندارد دارالقرآن‌های سراسر کشور شده است؛ در واقع دارالقرآن آستان قدس رضوی در عرصه آموزش قرآن ساختارشکنی کرده است.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران ، Ikna

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo