شهید آوینی

 
چهارمین دوره آزمون سراسری حافظان قرآن مؤسسه مهد قرآن به کار خود پایان داد
چهارمین دوره آزمون سراسری حافظان کل قرآن مؤسسه مهدهای قرآن سراسر کشور در مشهد به کار خود پایان داد.

در مشهد،  در این مراسم که  در تالار نور اداره کل اوقاف خراسان رضوی برگزار شد  آیت ا... فومنی حائری رئیس مؤسسه مهد قرآن با توصیه به مسئولان نظام جمهوری اسلامی گفت :  باید به قرآن و قرآن آموزی بیش از پیش  توجه شود .

وی اظهار داشت :  توهین به مقدسات  اسلام  کار تازه ای نیست اما اخیراً شدت بیشتری  یافته است و باید رد پای صهیونیستها را نیز در این مسئله دنبال کرد.

فومنی با اشاره به ارزش معنوی تربیتی قرآن افزود: خوشبختانه امروز تفسیر.حفظ و قرائت قرآن در جمهوری اسلامی جایگاه خود را بازیافته است .

در این مراسم  همچنین حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی  امام جمعه مشهد  بیان داشت :  قران با حلاوت ، شیرینی و اوج نور امنیت بخشی به انسان باعث  لمس بیشتر  حقیقت دین می شود  و مسئله قرآنی بودن شیعه است که شیعیان  را به معنویت  رسانیده است و باید همپایه  گرایش به عترت ، گرایش  به قرآن نیز  در جامعه اشاعه پیدا کند .

وی افزود :  این اشکال  به ما وارد است که چرا نتوانسته ام همانند فرهنگ عاشورا فرهنگی  قرآنی را  نهادینه کنیم و این فرهنگ را در سطح  دنیا نهادینه کنیم .

امام جمعه مشهد تصریح کرد:  اگر توانستیم در دنیا کشور خود را به عنوان جامعه ای قرآنی معرفی کنیم جهانیان نیز برای شناخت قرآن به سراغ ما خواهند آد .

در این مراسم  همچنین محمدی زاده استاندار خراسان رضوی پیام  رئیس جمهور به مراسم اختتامیه را قرائت کرد .

در پایان این مراسم  از نفرات برگزیده  تقدیر شد .

 چهارمین  دوره مسابقات فوق با شرکت 219 نفر  از حافظان کل قرآن مؤسسات مهد  قرآن سراسر کشور از 27 تا 29 ماه جاری در مشهد برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo