شهید آوینی

 
مجلس ترحیم آیت الله فلسفی در حرم مطهر رضوی برگزار شد
از سوی مقام معظم رهبری مجلس ترحیمی به مناسبت درگذشت عالم ربانی آیت الله میرزا علی فلسفی ، در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

در مشهد ، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ، آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان ، آیت الله زنجانی ، حجت الاسلام و المسلیمن علم الهدی امام جمعه مشهد و تعدادی از علما ، روحانیون ، شاگردان آن مرحوم و جمع زیادی از عموم مردم برگزار شد ، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی به ویژگی های انبیاء الهی و بروز آن ویژگی ها در روحانیون پرداخت و گفت : روحانیت امروز از چهار ویژگی مهم انبیاء الهی یعنی علم ، زهد ، قدرت ایستادگی در برابر زورگویان و اتصال به توده  مردم بهره مند هستند و این عوامل باعث محبوبیت آنان در بین اقشار جامعه است.

 وی افزود : روحانیت ، دارای فهم و درک درست از دین ، قدرت پیشوایی فکری جامعه و ساده زیست است و همواره برای فراهم کردن زمینه های ظهور حضرت مهدی (عج) تلاش می کند.

 راشد یزدی گفت : روحانی از مردم ، با مردم ، برای مردم و در قلب مردم است و انقلاب با تلاش روحانیون در جان مردم نفوذ کرده است.

 وی در ادامه با اشاره به زحمات سی ساله مرحوم آیت الله فلسفی در حوزه علمیه مشهد ، گفت : امروز از افتخارات شهر مقدس مشهد است که حضور برجسته ترین طلاب ، موجب شده تا حوزه علمیه مشهد از نظر نرم افزاری از جایگاه ویژه ای در خاورمیانه برخوردار باشد.

 راشد یزدی در پایان ضمن طلب علو درجات برای آیت الله فلسفی گفت : ایشان نعمت بزرگی برای حوزه بودند و با رحلتش ، کرسی او در حوزه علمیه مشهد خالی مانده است.

 در این مراسم معنوی همچنین حاضران با قرائت قرآن و فاتحه ، برای آن مرحوم طلب غفران کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo