شهید آوینی

 
اهانت کنندگان به رسول خدا (ص) از قداست پیامبر بی اطلاع هستند

شیخ الازهر: کسانی که نسبت به رسول خدا (ص) اهانت کرده اند از اسلام و موازین این دین هیچ اطلاعی نداشته و با قداست نبی اکرم (ص) بیگانه هستند.

محمد سید طنطاوی شیخ الازهر گفت: حکومت مصر، مردم و علمای این کشور هر گونه اهانت به اسلام، رسول خدا (ص) و اعتقادات مسلمانان را با هر وسیله ای چه زبانی و چه عملی رد و آنرا محکوم می کنند.

شیخ الازهر در گفتگو با خبرگزاری محیط اظهار داشت: برخی از روزنامه های اروپایی به انتشار کاریکاتور اهانت آمیز به نبی اکرم (ص) اقدام کرده اند که این مسئله غیر قابل قبول و مردود است.

وی با اشاره به جهل اهانت کنندگان به اسلام تصریح کرد: اهانت به هر دین آسمانی و ادیان الهی و به ویژه اسلام با هر وسیله ای نشانه جهل و نادانی است به ویژه اهانت به رحمت جهانیان و بهترین بشر، نادانی و جهالت نسبت به جایگاه و قداست و کرامت این نبی گرامی است.

شیخ الازهر با تأکید بر اهمیت تحریم تولیدات کشورهای اهانت کننده به اسلام افزود: تحریم کالاها و تولیدات کشورهای اهانت کننده به اسلام و پیامبر اکرم (ص) واجب و ضروری است و مسلمانان باید در تمام جهان در صف هایی واحد و یکپارچه به دفاع از اعتقادات خود بپردازند و با این مسئله به مبارزه برخیزند.

بیارن سورنسن سفیر دانمارک نامه ای از سوی اسقف دانمارک به دکتر محمد سید طنطاوی شیخ الازهر اعطا کرد که در آن اسقف دانمارک علاوه بر اظهار تأسف، بر ضرورت همکاری و استمرار گفتگو و روابط دوستانه میان الازهر و کلیسای دانمارک تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo