شهید آوینی

 

کلیساهای خاورمیانه روزنامه های اروپایی را محکوم کردند

 رؤسای کلیساهای خاورمیانه دیروز طی بیانیه ای روزنامه های اروپایی منتشر کننده کاریکاتور موهن نبی اکرم (ص) را محکوم کردند.

رؤسای شورای کلیساهای خاورمیانه اقدام وقیحانه روزنامه های اروپایی که به انتشار کاریکاتور موهن نبی اکرم (ص) اقدام کرده بودند را محکوم و آنرا دشمنی با اعتقادات مسلمانان، هتک حرمت و برانگیختن احساسات دینی آنها توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری نسیج، شورای کلیساهای خاور میانه دیروز یکشنبه 16 بهمن ( 5 فوریه) طی بیانیه ای اقدام روزنامه های اروپایی را نسبت به اسلام اقدامی احمقانه، بی احترامی، هتک حرمت و مبتذل خواند و از آن به عنوان سرچشمه ای برای تغذیه و رشد ارعاب و ترور جهانی یاد کرد.

در این بیانیه متذکر شده است که این اقدام به زد و خوردها و درگیریهای دینی، فرهنگی و تمدنی دامن می زند و برای جهان بسیار خطرناک و بحران ساز است.

این شورا اظهار داشت: این اقدامات بذر دشمنی و کینه را در بین مردم می کارد و میان ادیان آسمانی که هدف آنها گفتگوهای سازنده و مفید است، تعارض به وجود می آورد.

شورای کلیسای خاور میانه تصریح کرد: دانمارک با این کار به فتنه و آشوبهای گروهی دامن زده است و باید متعهد شود که از این پس، اینگونه اقدامات، دشمنی و بی احترامی به مسلمانان را به هر شکلی که باشد تکرار نمی کند.

این شورا افزود: به منظور تشریک مساعی و همکاری باید مسلمانان و مسیحیان در همه خاور میانه متحد شوند و یکپارچگی خود را حفظ کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo