شهید آوینی

 

نخست وزیر نیوزیلند اهانت به مقدسات اسلامی را محکوم کرد


پس از انتشار تصویر موهن پیامبر اسلام (ص) در دو روزنامه نیوزلندی؛ نخست وزیر نیوزیلند اقدام دو روزنامه این کشور را پس از انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز درباره نبی اکرم(ص) متهم کرد.

روزنامه هرالد نیوزیلند به نقل از هلن کلارک نخست وزیر نیوزیلند نوشته است فکر نمی کنم که تصمیم این دو روزنامه مبنی بر انتشار این کاریکاتورها به دلیل آزادی مطبوعات صورت گرفته باشد.

نخست وزیر نیوزیلند این اقدام روزنامه های "دامینیون پست" و "پرس" نیوزیلند را بدون توجیه توصیف کرد.

بر اساس گزارش ای بی سی، در حدود 800 نفر از تظاهرات کنندگان مسلمان روز گذشته در شهر اوکند، نیوزیلند به انتشار این تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) اعتراض کردند.

صادرکنندگان نیوزیلندی از این امر ابراز نگرانی کرده اند چرا که ممکن است اقدام روزنامه های این کشور به تجارت آنها با ملتهای مسلمان صدمه وارد کند.

رئیس فدراسیون انجمنهای اسلامی نیوزیلند گفت: انتشار چنین تصاویری در نیوزیلند خشم مسلمانان را بر انگیخته است.

وزیر امورقومی این کشور نیز انتشار این تصاویر اهانت آمیز را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: رسانه ها باید مسئولیت بیشتری از خود نشان دهند.

روزنامه دانمارکی جولند پستن ماه سپتامبر 12 کاریکاتوری ساحت مقدس پیامبر نور و رحمت اسلام (ص) را مورد اهانت قرار داده بود منتشر کرد و روز پنجشنبه این اقدام توسط چندین روزنامه و نشریه در سراسر اروپا تکرار شد.

اقدامات موهن نشریات غربی تظاهرات گسترده ای را در جهان اسلام و میان اقلیت مسلمان سراسر جهان به وجود آوردند و ستاد تحریم محصولات دانمارکی در کشورهای اسلامی تشکیل شد.

مسلمانان سراسر جهان توهین به ساحت پیامبر (ص) را اهانت به مقدسات محسوب کرده و دین اسلام نیز هر گونه تصویر پردازی از پیامبر و الله را ممنوع اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo