شهید آوینی

 
20 نمایشگاه به مناسبت دهه فجر در خارج از کشور برگزار می شوند
همزمان با دهه مبارک فجر و فرار سیدن بیست و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نماینگیهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایرای در خارج از کشور با همکاری و مشارکت ایرانیان مقیم و دوستداران انقلاب اسلامی ویژه برنامه هایی به این مناسبت برگزار می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شهاب الدین دارایی دبیر کمیته امور بین الملل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران در محل ستاد برگزار مراسم دهه فجر گفت: امسال رویکرد ما معرفی توفیقات هنرمندان کشورمان در عرصه های معنوی در خارج از کشور است .

وی افزود: با توجه به تقارن دهه فجر و انقلاب اسامی امسال با ماه محرم برنامه های ما در خارج از کشور با شعار " حماسه حسینی (ع) تا انقلاب اسلامی" به اجرا گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت ایام دهه فجر 280 مبلغ به خارج از کشور اعزام می شوند، گفت: برگزاری بیش از 20 نمایشگاه کتاب، صنایع دستی، نقاشی و خط با موضوع انقلاب اسلامی و پخش فیلم دستاوردهای انقلاب اسلامی با عنوان" سرزمین امید" به شش زبان انگلیسی، عربی، روسی، فرانسوی و ایتالیایی در رایزنی فرهنگی از جمله برنامه های این ایام در خارج از کشور هستند.

مدیر کل امو اجتماعی و فرهنگی ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: از دیگر برنامه های این ایام ارسال لوحهای فشرده صوتی  و دی وی دی های مذهبی شامل: مدیحه سرایی، اشعار مذهبی و نوحه خوانی به مناسبت ماه محرم به نمایندگیهای فرهنگی و برگزاری هفته های فلیم در کشورهای کرواسی، آفریقای جنوبی، صربستان، جمهوری آذربایجان، ایتالیا و رومانی هستند. همچنین لوحهای فشرده  حاوی پوسترهای ماه محرم با عنوان " از منا تا کربلا " در میان ایرانیام مقیم و دوستداران انقلاب اسلامی در خارج از کشور توزیع خواهند شد.

وی اظهار داشت: به همین مناسبت همایشهایی با عناوین بزرگداشت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی در کراچی، حماسه حسینی(ع) تا انقلاب امام خمینی در بمبئی، بزرگداشت انقلاب اسلامی دستاورده ای آن در حراره و فرهنگ عاشورا در انقلاب اسلامی در آلمان برگزار می شوند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  برگزاری همایشهای مشترکات قیام امام حسین(ع) و نهضت امام خمینی (ره) در کنیا، علمی و فرهنگی روز ایران در تونس، تحلیل جامعه شناختی انقلاب اسلامی در بنگلادش و ادبیات وهنر ایران معاصر در لندن از دیگر برنامه هایی هستندکه با شرکت اندیشمندان، متفکران، صاحبنظران و دانشمندان برپا خواهند شد.

وی تأکید کرد: نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در این ایام با چاپ مقالات و مطالب در روزنامه های منطقه ای و انجام مصاحبه های مختلف در رسانه های جمعی خارجی به تشریح اهداف و دستاورده های انقلاب اسلامی ایران می پردازند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo