شهید آوینی

 
میلیونها مسلمان در نماز جماعت بنگلادش شرکت می کنند
امروز یکشنبه 9 بهمن ماه آخرین روز اجتماع بزرگ مسلمانان در بنگلاشاست که انتظار می رود میلیونها زائر در نماز جماعتی که کنار رودخانه در نزدیکی داکا، پایتخت بنگلادش اقامه می شود شرکت کنند.

مولانا عبد الحلیم، سخنگوی سازمان اسلامی جماعت تبلیغ که هرساله این اجتماع بزرگ را برگزار می کند، گفت: مسلمانان که تا ظهر تعداد آنها به سه میلیون نفر خواهد رسید  این نماز را به امید برقررای صلح و هماهنگی بشریت اقامه می کنند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، رئیس جمهور و نخست وزیر بنگلادش در میان نمازگزاران امروز ظهر بنگلاش حضور خواهند داشت.

چندین جاده که به محل اجتماع بزرگ مسلمانان در ساحل رودخانه تورج منتهی می شود بسته شده و از اتوبوسها، قطارها و قایق ها برای عبور و مرور مؤمنان استفاده می شود.

بسیاری از مسلمانانی که نتوانستند به محل اجتماع بزرگ مسلمانان نزدیک شوند در امتداد جاده یا بالای ساختمانهای بلند اطراف برای اقامه آخرین نماز جماعت این گردهمایی سه روزه آماده می شوند.

زنان که در محل اصلی گردهمایی حضور ندارند در دهکده نزدیک محل اجتماع جمع شده اند تا نماز جماعت را برپا کنند.

گردهمایی اجتماع بزرگ مسلمانان که پس از حج بزرگترین اجتماع محسوب می شود بر اصول مسلم اسلام تمرکز دارد.

صدها هزار نفر از مسلمانان از روز جمعه که این مراسم آغاز شد در موعظه های دینی حضور یافته ، درباره آیات قرآن گفتگو کرده نماز جماعت اقامه خواند و همچنین به سخنرانی های شبانه علمای اسلامی از سراسر دنیا گوش سپرده اند.

به دنبال انفجارهای اخیر بنگلادش، 22 هزار پلیس و سرباز در امتدا ساحل رودخانه تورج بسیج شده اند تا از نمازگزاران مسلمان حفاظت کنند.

محمد رفیق الاسلام، افسر پلیس بنگلادش گفت: مقامات رسمی بنگلادش حداقل 100 دوربین مدار بسته و ویدئویی نصب کرده و این گردهمایی را توسط هلی کوپلترها و هشت برج بزرگ نظارت می کنند.

این اجتماع سالانه که پس از حج بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان محسوب می شود برای اولین بار در سال 1946 برگزار شد، این در شرایطی است که برخی از منابع دیگر اعلام کرده اند این اجتماع از سال 1962 شکل گرفت و به نوعی گردهمایی دینداران و پارسایانی تلقی می شود که به خطابه ها گوش فرا می دهند و همواره در نمازهای جماعت و بحث های پس از آن حضور می یابند.
 

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo