شهید آوینی

 
بزرگترین نمایشگاه اسلامی اروپا در لندن برگزار می شود
پایتخت انگلستان 15 تا 18 تیرماه سال آینده ( 6 تا 9 ژوئیه 2006)، در سالروز حملات انفجاری لندن، بزرگترین نمایشگاه اسلامی را با هدف معرفی دقیق چهره حقیقی دین آسمانی اسلام برگزار می کند .

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، "کن لیوینگستون" شهردار لندن این نمایشگاه را با امید مبارزه با باورهای نادرست و سوء تعابیر افتتاح می کند.

بزرگترین نمایشگاه اروپا به عنوان" اسلام امروز" دربرگیرنده مجموعه آثاری درباره میراث فرهنگی اسلامی، سخنرانی، نمایش فیلم، تئاتر کمدی و کارگاه هایی در قصر الکساندر در شمال لندن است.

انتظار می رود این رویداد به بهبود روابط میان 8/1 میلیون مسلمان و جامعه انگلستان کمک کند.

این نمایشگاه از سه بخش تشکیل شده است: بخش اول شناخت اسلام را شامل می شود که دربرگیرنده شناخت مساجد مشهور و نماز مسلمانان است، بخش دوم تحت عنوان تمدن اسلامی به تاریخ اسلام می پردازد و بخش آخر دنیای اسلام است که تاریخ فلسطین، سرودهای دینی و افراد مشهور تاریخ که مسلمان شده اند را دربر خواهد گرفت.

همچنین در این نمایشگاه نشستهایی با موضوعات مختلفی از دموکراسی و جهاد گرفته تا باغبانی و کشاورزی مسلمانان برگزار می شود.

این رویداد از سوی گروه های بسیاری از مسلمانان و مقامات ذیصلاح انگلستان مورد حمایت قرار می گیرد که اگر با موفقیت برگزار شود به یک رویداد سالانه در لندن تبدیل خواهد شد.

"آناس التکریتی"، مدیر برگزاری این رویداد اظهار داشت: ما امیدواریم همه مردم از این نمایشگاه دیدن کرده و درباره موضوعات آن تأمل و تفکر نمایند و مطلع شوند که اسلام برای آنها یک خطر یا تهدید محسوب نمی شود.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، احتشام هیبت الله از انجمن مسلمانان انگلستان، گروه مشاور این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به جشن مسلمانان تبدیل شده و درباره دوقطبی شدن اسلام و غرب به صورت منفی بوده که راهی برای شناسایی اسلام به صورت حقیقی و صحیح به شمار می رود.

شهردار لندن یادآور شد: این نمایشگاه فرصت منحصر به فردی برای گفتگو و تقویت روابط بین جوامع به شمار می رود تا درک میان مسلمانان و غیر مسلمانان گسترش یابد.

این نمایشگاه اسلامی یک رویداد سه روزه محسوب و 15 تا 18 تیر ماه سال 85 ( 6 تا 9 ژوئیه 2006) در لندن برگزار می شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo