شهید آوینی

 
نخستين مسجد قرآنی كشور افتتاح شد

نخستين مسجد قرآنی كشور، ۲۹ دی ماه جاری به مناسبت انتخاب اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگی جهان اسلام در اين شهرستان افتتاح شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد « محمدرضا علاء‌الدين » رئيس هيئت امنای مسجد القرآن اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با بيان اين مطلب گفت: تمام برنامه‌های اين مسجد رويكرد قرآنی دارد و علاوه بر آموزش قرآن، پژوهشگرانی دارد كه در زمينه موضوعات قرآنی به تحقيق و مطالعه می‌پردازند.

وی افزود: اين پژوهشگران مقالات و تحقيقاتی را با موضوع قرآن تهيه می‌كنند كه در قالب فصلنامه قرآنی " كوثر " و يا مجموعه كتاب‌های قرآنی به همت انتشارات " پيام صادق " اصفهان منتشر می‌شود.

تمام برنامه‌های اين مسجد رويكرد قرآنی دارد و علاوه بر آموزش قرآن، پژوهشگرانی دارد كه در زمينه موضوعات قرآنی به تحقيق و مطالعه می‌پردازند.
 

علاء‌الدين تأكيد كرد: در اين مسجد كلاس‌های آموزشی تجويد تخصصی توسط استاد « ستوده‌نيا » از داوران بين‌المللی، تفسير موضوعی توسط چند تن از فضلای حوزه علميه و قرائت قرآن كريم داير است.

وی تصريح كرد: همچنين طرح « تلاوت نور » شامل قرائت دو صفحه از قرآن كريم از ديگر برنامه‌های اين مسجدالقرآن است كه طبق برنامه‌ريزی‌های انجام شده در طول سال دو بار ختم قرآن در اين مسجد انجام خواهد شد

در واقع اين مسجدالقرآن، مجمعی برای حافظان و قاريان قرآن استان اصفهان است تا در آن به تبادل اطلاعات و تجربيات خود پرداخته و سخنرانی‌ها و جلسات پرسش و پاسخ قرآنی را برگزار كنند.
 

علاء‌الدين اظهار كرد: اين مسجد القرآن با هدف جهت‌دهی به فعاليت‌های قرآنی استان اصفهان، تأسيس شده كه فصلنامه قرآنی كوثر و انتشارات پيام صادق دو بازوی اطلاع‌رسانی اين مركز هستند.

وی افزود: در واقع اين مسجدالقرآن، مجمعی برای حافظان و قاريان قرآن استان اصفهان است تا در آن به تبادل اطلاعات و تجربيات خود پرداخته و سخنرانی‌ها و جلسات پرسش و پاسخ قرآنی را برگزار كنند.

علاء‌الدين يادآور شد: در حال حاضر اين مسجدالقرآن ويژه آقايان است اما سعی داريم از سال آينده در اين مركز فعاليت‌های قرآنی بانوان را نيز سامان‌دهی كنيم.

منبع: خبرگزاری ایکنا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo