شهید آوینی

 
امکانات اقامتی قم 90 درصد کمتر از حد استاندارد است

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم گفت: با وجود افزایش 60 درصدی اقامت زائران، امکانات موجود استان 90 درصد کمتر از حد استاندارد است.

حجت ‌الاسلام فخرالدین صابری در گفتگویی در قم تصریح کرد: در سال جاری به طور متوسط 10 هزار و 400 نفر در هر ماه بیش از یک شبانه‌ روز در قم اقامت داشته ‌اند که این رقم در مقایسه با سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر 93 هزار و 500 نفر بیش از یک شبانه روز در استان اقامت کرده ‌اند که این رقم در طول سال گذشته حدود 77 هزار نفر بوده است.

صابری تصریح کرد: با توجه به حضور بیش از 10 میلیون زائر در هر سال در قم ، برای رسیدن به حد استاندارد در زمینه فضاهای اقامتی حدود 50 هزار تخت نیاز داریم.

وی تعداد تخت‌های اقامتی موجود در استان را 3 هزار و 483 تخت عنوان‌ کرد و افزود: در حال حاضر 1116 تخت در 19 واحد هتل و هتل آپارتمان و 2 هزار و 376 تخت در 46 واحد مهمانپذیر در قم برای ارائه خدمات به مسافران و زائران موجود است.

صابری با اشاره به هتل‌های در دست احداث گفت: 20 واحد هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر با پیشرفت 60 تا 90 درصد و با مجموع ظرفیت 872 تخت در استان قم در حال احداث است.

وی تصریح کرد: مجتمع‌های خدماتی ـ پذیرایی و اقامتی در دست احداث نیز 9 مجموعه است که 2 مجتمع در بخش خلجستان، 5 مجموعه در بخش کهک و 2 مجموعه نیز در جاده کاشان واقع شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم از جمله مشکلات احداث این تعداد هتل را تغییر مدیریت‌ها دانست و اظهار داشت: متاسفانه بانک‌های عامل به دلیل تغییراتی که در سطوح مدیریتی اتفاق افتاده برای پرداخت به موقع تسهیلات اقدام نکرده ‌اند و در نتیجه سرمایه ‌گذاران تاسیسات گردشگری در استان برای به بهره‌ برداری رساندن طرح‌های خود با مشکلات عدیده‌ ای مواجه هستند.

صابری گفت: در حال حاضر با تجدید تفاهم نامه ما بین مدیران عامل جدید بانک ها و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور جهت حل این معضل اقدام شده که امیدواریم در سطح استان نیز با مساعدت استاندار و همکاری بانک‌های عامل، شاهد رونق فعالیت‌ها در عرصه توسعه گردشگری به منظور رفاه مسافران و زائران باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo