شهید آوینی

 

200 میلیون قرآن در کشورهای مختلف توزیع می شوند
بنیاد چاپ قرآن ملک فهد این بار 200 میلیون قرآن به 45 زبان مختلف را میان کشورهای اسلامی و غیر اسلامی توزیع می کند.

عربستان سعودی  به چاپ و انتشار قرآن به 45 زبان اقدام کرده است تا آنها را در جمادی الثانی سال 1427 میان کشورهای اسلامی و غیراسلامی توزیع کند.

این بنیاد به برخی از کشورهای اسلامی بیش از یک میلیون و 700 هزار قرآن اهدا می کند که با چاپهای مختلف هستند.

از سوی دیگر بنیاد فوق قرآنهای ترجمه شده را که هدیه سالانه ملک فهد به میهمانان حج است، در قالب 1 میلیون و 500 هزار نسخه ترجمه شده، به حجاج هدیه می دهد.

قرآنهای ترجمه شده به زبانهایی چون: انگلیسی، فرانسوی، یونانی، اسپانیائی، اردو، تامیل، ترکی، اندونزی، آلبانی، فارسی، روسی و چینی هستند.

شیخ صالح آل شیخ وزیر امور اسلامی و اوقاف عربستان سعودی گفت: ملک فهد این قرآنها را به سازمانهای اسلامی، مساجد، مدارس اسلامی، آموزشگاههای اسلامی از جمله ابوظبی در کویت، دمشق در سوریه، وین در اتریش، مسکو روسیه، اسکندریه مصر، آلبانی، ترکیه و دیگر کشورها هدیه می کند.

شیخ آل شیخ تصریح کرد که این قرآنها به سازمان کمک رسانی کویت، مسجد مغرب، شورای مرکزی اهل حدیث پاکستان، مرکز توزیع کتب در ملاوی، انتشارات مجله تقوا در لبنان، مسجد مرکزی اوگاندا، دفترخانه منطقه ای کمک رسانی عربستان در سریلانکا و دیگر شوراها، هیئتها و سازمانهای اسلامی اهدا می شوند.

تعداد قرآنهایی که توزیع می شوند به 200 میلیون قرآن می رسد که 186 میلیون آنها را در جمادی الثانی سال آینده میان کشورهای مسلمان و غیر مسلمان توزیع می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo