شهید آوینی

 
مشتاقان زیارت خانه خدا هر سال افزایش می یابند
بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد زائران مسجدالحرام و مسجدالنبی رو به افزایش است و زائران مشتاق از همه نقاط دنیا با هواپیما، کشتی و اتومبیلهای مختلف راهی این سرزمین مقدس می شوند.

امسال جمع کثیری از مسلمانان سراسر جهان به منظور زیارت خانه خدا، عازم مکه مکرمه می شوند، بر اساس آمار تعداد زائران این سرزمین مقدس نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است .

به گزارش خبرگزاری اسلامی ( اباء) از  فرانسه 26 هزار نفر، از اتریش 2500 نفر، از نیجریه 80 هزار نفر، از چین 6900 نفر، از پاکستان حدود چند صد نفر، از روسیه 13 هزار نفر که بیشتر از قفقاز هستند، از جمهوری بنین 2500 نفر، از کویت 14 هزار نفر و از مصر  60 هزار نفر به سفر معنوی حج می روند .

عربستان سعودی به منظور ایجاد امنیت جانی زائران 3 هزار کارمند و سرباز را آماده کرده است تا به محض آتش سوزی به سرعت اقدامات لازم را انجام دهند. 

عربستان به منظور تسهیل نقل و انتقال زائران از مکه به مدینه و یا بالعکس 14 هزار اتوبوس را آماده فعالیت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مدینه، این کشور برای استفاده زائران از برنامه های خاص حج، به پخش برنامه ها به 14 زبان اقدام کرده است که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

استاد ایاد ابن امین مدنی وزیر فرهنگ عربستان گفت: امسال 4 زبان جدید به زبانهای سال گذشته افزوده شده است تا حاجیان بتوانند از برنامه های خاص خود که تنها تا پایان ذیحجه مورد استقبال قرار می گیرد، بهره برند.

وزیر فرهنگ عربستان گفت: این برنامه ها شامل برنامه های دینی، امنیتی، بهداشتی، سلامتی و عبور و مرور است که به منظور تسهیل زیارت زوار در موسم حج پخش خواهد شد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo