شهید آوینی

 

ارائه خدمات به زائران خانه خدا رو به افزایش است

سازمانها و آموزشگاه های مختلف در عربستان به منظور ارائه آگاهیهای لازم به زائران خدماتی به آنها ارائه می کنند که از میان آنها می توان به آموزشهای مستقیم و غیر مستقیم در این کشور اشاره کرد.

دبیر کل سازمان آموزش مسلمانان در حج علاوه بر ارائه خدمات به زائران، به تفهیم و  ارائه آگاهیهای این میهمانان الهی اقدام کرده است که با حمایت شیخ صالح آل شیخ وزیر امور اسلامی و اوقاف عربستان سعودی این اقدامات را انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری اسلامی (اباء)، شیخ جابر بن محمد مدخلی دبیر کل سازمان آموزش مسلمانان در حج گفت: این آموزشها به حجاج به منظور آگاهی دادن آنها در امور دینی و احکام حج و عمره و همچنین پاسخ به سؤالات دینی آنهاست .

دبیر کل سازمان مذکور گفت: آموزش مستقیم آنها از طریق سخنرانیها، همایشها، کلاسهای درس و برگزاری کلاسهای وعظ و ارشاد انجام می گیرد؛ آموزش غیر مستقیم آنها نیز از طریق سخنرانیهای دینی که در تلویزیون پخش می شود ومقالات و توصیه های کلی است که به آنان القاء می شود.

شیخ محمد مدخلی با اشاره به برطرف کردن شبهات آنها گفت: از سوی دیگر به منظور پاسخ دهی به سؤالات زائران خانه خدا تلفنهای مخصوصی ارائه داده ایم تا آنها از طریق تلفن با برنامه های رادیویی و تلویزیونی ارتباط برقرار کنند و پاسخ به سؤالاتشان را دریافت کنند.

وی تأکید کرد: این پاسخها و پرسشها هم به زبان عربی و هم به زبانهای دیگر است و این شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی در خدمت رسانی به میهمانان خانه خدا فعالیت می کنند.

مدخلی  گفت: برنامه هایی برای زائران از شبکه های مختلف پخش می شود که از آنها می توان به رادیو قرآن، رادیو آموزش حج، برنامه های کلی حج اشاره کرد.

شیخ مدخلی تصریح کرد: انتشار کتابهای دینی، نشریات اسلامی، لوح های راهنما و جزوات حج از برنامه های این سازمان به شمار می رود.

وی افزود: به منظور خدمت رسانی به حجاج خانه خدا 700 نفر از وزارتخانه ها، دانشگاه ها و آموزشگاه های عالی داوطلب آموزش به حجاج شده اند که به جز این تعداد 140 نفر دیگر هم به عنوان مترجم فعالیت می کنند تا نیازهای حجاج را برطرف کنند.

مدخلی تصریح کرد: در میهمانی خانه خدا 15 مرکز آموزش اسلامی، وزارت پست، دریا، هوا با مراکز و کمیته های آموزش به حجاج فعالیت می کنند؛ این فعالیتها در کنار مراکز دینی و اسلامی و دانشگاههایی مانند دانشگاه امام محمد بن سعود و دانشگاه اسلامی مدینه و دانشگاه ام القری و دیگر مراکز است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo