شهید آوینی

 
پنجمین جشنواره «طریق جاوید» برگزار مي‌شود


در این نشست قادر آشنا رییس مركز فرهنگی-دانشجویی امام و انقلاب اسلامی، هدف برگزاری این جشنواره را تبیین، ترویج و تبلیغ افكار اندیشه امام و نقاط عطف انقلاب اسلامی دانست و گفت: بسترسازی مناسب برای رشد استعدادهای دانشجویان، اساتید و علاقه‌مندان به این حوزه از عمده‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره محسوب مي‌شود.

وی در ادامه تصریح كرد: آرا و اندیشه‌های امام و انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه، امام و جوانان، كودك و انقلاب اسلامی، انتفاضه، تاثیر عرفان امام در اندیشه‌های سیاسی حضرت، جمهوریت و اسلامیت نظام و مشاركت مردم در نظام اسلامی از اصلي‌ترین موضوعات این جشنواه است.

رییس جشنواره با اشاره به اینكه این جشنواره در هشت محور برگزار مي‌شود، افزود: این جشنواره در بخش خوشنویسی (بخش‌های خط نستعلیق، شكسته، ثلث، نسخ و نقاشی خط)، شعر، عكس، نقاشی، كتاب، پایان‌نامه، مقاله، طراحی سایت و تولید نرم‌افزار و در دو بخش دانشجویی و آزاد، برگزار مي‌شود.

وی ادامه داد: داوری بخش خوشنویسی زیر نظر انجمن خوشنویسان ایران، بخش شعر زیر نظر شورای شعر وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقاشی توسط اساتید هنر دانشگاه هنر و دانشگاه تهران، كتاب توسط اساتید علوم انسانی دانشگاه تهران و امام صادق(ع)، داوری بخش عكس توسط انجمن عكاسان ایران و طراحی پایگاه اینترنتی و نرم‌افزار توسط مركز رشد و فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی انجام شده است.

رییس مركز فرهنگی-دانشجویی امام و انقلاب اسلامی، یادآور شد: بیش از هشت هزار اثر در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری، به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و از این تعداد 700 اثر به نمایشگاه این جشنواره كه از تاریخ 26 آذر ماه تا تاریخ 30 آذر در باشگاه دانشجویی دایر مي‌باشد، راه یافته است.

وی با اشاره به اینكه اختتامیه جشنواره «طریق جاوید»روز چهارشنبه سي‌ام آذر ماه با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی برگزار مي‌شود، گفت: در این مراسم با حضور سید حسن خمینی از برگزیدگان این جشنواره (در هر رشته پنج نفر اول) تقدیر و تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به رشد 60 درصدی آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، نسبت به سال گذشته، خاطر نشان كرد: تفاوت اصلی این دوره با دوره‌های قبلی این است كه امسال پایان‌نامه‌ها و اشعار برتر به چاپ مي‌رسند و برخی از آثار هنری و نقاشی توسط موزه آثار امام خمینی خریداری خواهد شد و كل آثار نیز به صورت CD در اختیار علاقه‌مندان قرار مي‌گیرد.
 

منبع : خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo