شهید آوینی

 
گلچینی از اشعار رزمندگان دفاع مقدس منتشر می شود

مجموعه سه جلدی « فرهنگنامه جبهه » به کوشش و تدوین محسن مهر آبادی با موضوع بررسی مفاهیم موجود در فرهنگ جبهه به زودی منتشر خواهد شد .

پس از انتشار مجموعه 60 جلدی « فرهنگ جبهه » به زودی مجموعه سه جلدی این کتابها که شرح لغات ، اصطلاحات ، جای نام ها ، جای جنگ ها ، افراد ، جنگ افزارها ، لباس ها و کلیه کلمات و مفاهیمی که در این مجموعه از آنها نام برده شده به صورت الفبایی منتشر خواهد شد .

در این فرهنگ سه جلدی اسامی تمامی شهدایی که نامی از آنها در فرهنگ جبهه برده شده ، به همراه معرفی کوتاه درباره هر شهید ، داستان ها ، شاعران و نویسندگان ، عملیات ها و هرموضوعی که به نوعی به فرهنگ جبهه مرتبط باشد معرفی شده است .

از این مجموعه به زودی کتاب « منظومه ها » در 272 صفحه و شمارگان 4400 نسخه به پیشخوان کتابفروشی ها راه می یابد . این کتاب گلچینی است از اشعاری که رزمندگان در دوران دفاع مقدس درباره شرایط حاکم بر جبهه و پشت جبهه سروده اند .

سرایندگان برخی از این اشعار رزمندگانی بودند که نخستین تجربه های شعری خود را درجبهه آغار کردند و با مداومت بیشتردر این حوزه سالها بعد به عنوان شاعر به جامعه ادبی معرفی شدند. بسیاری از این اشعار فاقد ویژگی های مشخص شعری مانند عروض ، قافیه و تناسب هستند اما از آن جهت که گوشه ای از وضعیت رزمندگان در موقعیت های عملیاتی و رزم را بیان می کند حائز اهمیت است .

جلد دوم از سری کتابهای « یادگار نوشته ها » در 320 صفحه ، شمارگان 4400 نسخه و بهای 2500 تومان به کوشش محسن مهر آبادی منتشر خواهد شد .

از مجموعه شصت جلدی « فرهنگ جبهه » چهار مجلد آخرنیز در دست انتشار است ، کتابهای : مشاهدات ، رویاهای صادقه ، امدادهای غیبی و کلمات قصار تکمیل کننده مجلدات گذشته این فرهنگ است .

 

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo