شهید آوینی

 
همایش بین المللی "اسلام موافق صلح" در جمهوری چچن برگزار می شود

همایش بین المللی مقابله با افراط گرایی و تروریسم "اسلام موافق صلح" 18 و 19 آذر ماه در گودرمس واقع در جمهوری چچن برگزار می شود.

کامل جان قلندروف، دبیرهمایش بین المللی "اسلام موافق صلح" اظهار داشت : این همایش حل مشکلات مربوط به پایمال شدن حقوق مسلمانان را ممکن می سازد. علاوه بر این در چارچوب این همایش، خبر افتتاح مرکز واکنش سریع نسبت به پایمال سازی حقوق بشر در گروزنی پایتخت جمهوری چچن اعلام خواهد شد.

دبیر سازمان سراسری اجتماعی "الحق" تصریح کرد: "الحق" قصد دارد مراکزی مشابه را در گودرمس، شالی و سایر شهرهای شمال قفقاز  افتتاح کند. همچنین طی همایش "اسلام موافق صلح"، مسئله تأسیس انستیتوهایی تام الاختیار در رابطه با حقوق مسلمانان مطرح خواهد شد. علاوه بر مشکلات حمایت از حقوق مسلمانان و پیروان سایر مذاهب، شرکت کنندگان به بررسی چگونگی برقراری صلح در شمال قفقاز خواهند پرداخت.

در این همایش یاد "احمد قادروف" اولین رئیس جمهور چچن هم گرامی داشته می شود. درضمن این همایش اولین نشان افتخار "مردانگی در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی" و نشانهایی دیگر به رهبران دینی مسلمانان اهدا خواهند شد.

به گزارش نووستی روسیه، بیش از 300 نفر از روحانیون و کارشناسان مذهبی از مناطق مختلف روسیه و کشورهای مشترک المنافع و نیز از مصر، عربستان سعودی، سوریه، ایران، اردن، اندونزی، ترکیه و انگلستان در این همایش شرکت خواهند داشت.

 

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo