شهید آوینی

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات:

حاكمیت امریكا در اینترنت، امنیت شبكه اینترنتی و اطلاعاتی ما را تهدید می‌كند

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ حاكمیت امریكا در اینترنت امنیت شبكه‌های اینترنتی و اطلاعاتی ما را تهدید می‌كند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مركز خراسان رضوی،‌مهندس علی ریاضی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اله سیت 84 در مشهد افزود:‌ ما اگر بخواهیم به صورت فراگیر در جامعه اطلاعاتی وارد شویم باید امنیت لازم را برای شبكه‌‌های اینترنتی و اطلاعاتی خود فراهم كنیم. اما حاكمیت امریكا در اینترنت، امنیت شبكه‌های اینترنتی و اطلاعاتی ما را تهدید می‌كند.
وی با بیان این مطلب كه استفاده از فناوری اطلاعات در دنیا باید عادلانه باشد گفت:‌این فناوری نباید باعث شكاف دیجیتالی بین جوامع شود، به گونه‌ای كه بعضی كشورها از آن بهره‌مند باشند و برخی به آن دسترسی نداشته باشند و دچار فقر در همه زمینه‌ها شوند.
وی اظهار داشت:‌ آن چیزی كه دولت درنظر دارد، اجرای تمام عیار جامعه اطلاعاتی است كه به نحو مطلوب ایجاد شود و در سرتاسر كشور همه به صورت عادلانه از آن استفاده كنند و بستر رفاه و آسایش و عدالت در جامعه فراهم شود.
ریاضی یكپارچگی در راهبری و مدیریت را یكی از الزامات وارد شدن به جامعه اطلاعاتی دانست و افزود:‌ما از طریق یكپارچگی در مدیریت می‌توانیم با طراحی یك نظام اطلاعاتی پویا و فراگیر به اهداف خود نایل شویم.
وی ادامه داد:‌ ما نقاط قوت خوبی داریم، چون رویكرد دولت ما یك رویكرد مثبت است.
وی همچنین گفت: در مصوبات دولت قریب به 40 هزار میلیارد ریال برای توسعه فناوری اطلاعات درنظر گرفته شده است كه 26 هزار میلیارد آن از سوی دولت و 14 میلیارد ریال آن از طریق بخش خصوصی تامین می‌شود.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo