شهید آوینی

 

در مشهد

نشست علمی – پژوهشی پیرامون مسیر هجرت تاریخی امام رضا (ع) برگزار می شود
همزمان با سومین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) نشست علمی – پژوهشی جاده ولایت به منظور بررسی مسیر هجرت تاریخی و هدفمند آن امام همام در مشهد با حضور کارشناسان و صاحبنظران برگزار می شود.

مسئول کمیته  این نشست  پس از اعلام خبر فوق  افزود:  متأسفانه با پدیده مسعود  حضور حضرت  ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا  (ع)  در خراسان تا کنون برخورد علمی  صورت نگرفته و از برکات متعدد  و متنوع آن رویداد  مهم در ابعاد  اعتقادی ، اقتصادی ، هنری و فرهنگی بهره  برداری نشده است . 

رجبعلی لباف خانیکی  پس از  تأکید بر  خرافه زدائی از ان واقعه  مهم گفت :  بحث و ارزیابی  این مسئله  مهم از وظایف  اندیشمندان و فرهیختگان  متخصص رشته های مختلف علمی است. بنابراین با موافقت  اعضای کمیته  علمی مقرر شده پیرامون موضوع مهم هجرت امام (ع)  برخوردی کامل  علمی صورت گیرد و نتایج این مباحث  در قالب کتابی منتشر شود. 

وی گفت:  کلیه موارد  مطروحه  در این نشست علمی پیرامون پنج محور  جغرافیای منطقه ای مهندسی راه ، باستان شناسی و تاریخ ، اماکن متبرکه  و مقابر  در مسیر هجرت  امام رضا (ع)  و در نهایت گشودن  باب توسعه گردشگری  توسعه گردشگری  مذهبی از دیدگاه علمی  خواهند بود .

 نشست دو روزه علمی – پژوهشی  جاده ولایت  طی روزهای 20 و 21 آذر ماه  سال جاری با محوریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری  خراسان رضوی  در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo