شهید آوینی

 

حجازی:

رویكرد بسیج در سال‌‏های اخیر فرهنگی و اجتماعی بوده است

فرمانده نیروی مقاومت بسیج گفت:در سال‌‏های اخیر رویكرد بسیج عمدتا یك رویكرد فرهنگی و اجتماعی در جهت تقویت امور، اصلاح روش‌‏ها و انجام فعالیت‌‏های منتهی به تاثیرات مثبت بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حجازی امروز در سومین روز از هفته گرامیداشت بسیج، در همایشی با عنوان «بسیج، قانون گرایی و سلامت اجتماعی» كه با حضور ضابطین امر به معروف و نهی از منكر در سالن‌ اجتماعات نیروی مقاومت بسیج برگزار شد، پس از تبریك هفته بسیج، به ارائه بخشی از عملكرد بسیجیان در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و ... پرداخت.
وی با بیان این كه در سال‌‏های اخیر رویكرد بسیج عمدتا یك رویكرد فرهنگی و اجتماعی بوده و سعی شده است از ایجاد عوارض ناخواسته و نامیمون جلوگیری ‏شود،از جمله این فعالیت را ایجاد 300 دفتر خدمات مشاوره اعلام كرد كه تنها در سال جاری به 475 هزار نفر خدمات مشاوره‌ای ارائه كرده است.
فرمانده نیروی مقاومت بسیج، افتتاح پنج هزار شورای امر به معروف و نهی از منكر در مساجد كشور، برگزاری 500 همایش توجیهی با حضور 125 هزار نفر در قالب برنامه های پیشگیرانه را از جمله عملكردهای بسیج ذكر كرد و گفت: تنها در دو سال گذشته 24 هزار نمایشگاه با عنوان جلوه‌های معروف و دو هزار نمایشگاه با هدف مبارزه با اعتیاد برپا شده است.
حجازی، تولیدات فرهنگی اعم از كتاب، پوستر، نقاشی‌های هنری، برگزاری مسابقات مقاله نویسی، سازماندهی و تیم بندی ناصحین و ضابطین در تیم‌های 3، 6 و 9 نفره را از دیگر اقدامات موثر دانست و گفت:‌بسیج در این مدت و در بخش فعالیت‌های پژوهشی، با ارائه ‌27 مورد پژوهش ملی توانسته است موفقیت های چشمگیری را در عرصه پژوهش داشته باشد.
به گفته فرمانده نیروی مقاومت بسیج، در سال 84 نزدیك به 36 تن مواد مخدر و در مدت زمان ذكر شده 12 هزار و 475 قبضه اسلحه و مهمات از سوی بسیجیان كشف شده است.
فرمانده نیروی مقاومت بسیج، خاطرنشان كرد: همچنین در سال 84 مقادیری بوته خشخاش از سوی بسیجیان كشف و امحا شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo