شهید آوینی

 

گزارش كامل تشكیل حلقه انسانی دانشجویان مقابل تاسیسات اصفهان
دانشجویان، طلاب و گروه‌های مردمی حلقه‌ی انسانی را پیرامون تاسیسات UCF اصفهان در حمایت از فناوری هسته‌یی صلح‌آمیز كشورمان و در اعتراض به تصویب قطعنامه‌ی اخیر شورای حكام تشكیل داده و سپس به سمت تاسیسات نطنز حركت كردند.

محسن مقصودی، عضو شورای مركزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اعلام این خبر، گفت كه این مراسم با قرائت قرآن و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و پس از آن دكتر كرمی، مدیركل دفتر ایمنی و حراست تاسیسات UCF اصفهان، دكتر فقیهیان، رییس مركز تحقیقات انرژی اتمی اصفهان، مهندس سامانی و مجری طرح UCF اصفهان و نیز نمایندگانی از سوی تجمع كنندگان سخنرانی كردند.

به گفته‌ی وی، بر روی یكی از پارچه نوشته‌ها در این مراسم نوشته شده بود: این پیام كربلاست، زیر بار زور هر كه رفت شیعه نیست، حق گرفتنی است.

همچنین دانشجویان و طلاب با سر دادن شعارهایی از جمله:

- انرژی هسته‌یی، حق مسلم ماست

- انقلاب جهانی با دانش ایرانی

- قطعنامه‌ی هسته‌یی، فاقد اعتبار است

- آژانس بین‌المللی، بازیچه‌ی استكبار است

- یو.‌سی.‌اف اصفهان، آغاز همت ماست

- دانشجوی ایرانی، خفت نمی‌پذیرد / جان می‌دهد ولیكن، ذلت نمی‌پذیرد

- الله اكبر

- لا اله الا الله

-مرگ بر آمریكا

- مرگ بر اسرائیل

- مرگ بر انگلیس

- ایرانی می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد

حمایت خود را از برنامه‌ی هسته یی كشورمان اعلام كردند.

بنابر این گزارش، تجمع كنندگان هم‌چنین پرچم جمهوری اسلامی ایران و تصاویری از حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری را در دست داشتند.

همچنین دانشجویان دانشگاه‌های مختلف كشور سه‌شنبه به دعوت جنبش عدالت خواهی دانشجویی در مقابل تاسیسات هسته‌یی اصفهان حلقه انسانی تشكیل دادند.

دكتر فقیهیان، رییس مركز تحقیقات انرژی اتمی اصفهان گفت: ما تحت هیچ شرایطی از حق استفاده از فن‌آوری هسته‌یی صرف‌نظر نخواهیم كرد .

به گزارش ایسنا، دانشجویان پس از تجمع مقابل تاسیسات هسته‌یی با سر دادن شعارهایی مانند "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست"، "قطعنامه هسته‌ای فاقد اعتبار است" و "یو.سی.اف اصفهان آغاز همت ماست" اقدام به تشكیل حلقه انسانی در مقابل این تاسیسات كردند.

در این تجمع كه با هدف حمایت از فعالیت صلح آمیز هسته‌ای كشورمان صورت گرفته بود دكتر فقیهیان، رییس مركز تحقیقات انرژی اتمی اصفهان گفت: تاریخ گواهی می‌دهد كه ملت ایران هیچگاه خوی تجاوزگری نداشته و قوانین بین‌المللی را زیر پا نمی‌گذارد؛ اما ما تحت هیچ شرایطی از حق قانونی خود در استفاده از فن‌آوری صلح آمیز هسته‌یی صرفنظر نخواهیم كرد.

وی اظهار داشت: این كه می‌خواهند به بهانه امكان استفاده از اورانیوم غنی شده ما را از فرآوری این ماده محروم كنند؛ مثل این است كه كشورهای نفت خیز را به بهانه استفاده از نفت در صنایع نظامی از استخراج نفت منع كنند.

دكتر كرمی، مدیر كل دفتر ایمنی و حراست تاسیسات یو.سی.اف اصفهان دكتر، فقیهیان، رییس مركز تحقیقات انرژی اتمی اصفهان و مهندس سامانی مجری طرح UCF حضور یافتند و برای حاضرین سخنرانی كردند.

كرمی اجتماع دانشجویان را جلوه‌ای از همت جوانان ایرانی دانست و گفت: دستیابی به فناوری هسته‌ای حق مسلم ماست و ما به پشتوانه جوانان پرشور و غیرتمند راه سرافرازی جمهوری اسلامی را می‌پیماییم.

محسن بابایی، عضو شورای مركزی جنبش عدالت خواه دانشجویی در گفتگو با خبرنگار ایسنا هدف از برگزاری این تجمع را اعتراض به قطعنامه تبعیض آمیز و ظالمانه آژانس انرژی اتمی دانست و گفت: این قطعنامه از نظر ما وجاهت قانونی ندارد و انرژی هسته‌ای یك سرمایه و یك امانت برای نسلهای بعد محسوب می‌شود و هیچ كشوری نمی‌تواند ما را از این حق محروم نماید.

وی ادامه داد: آژانس همه راههای قانونی جهت كنترل و نظارت فعالیت‌های هسته‌ای ایران برای جلوگیری از فعالیت‌های غیر بشری دارد.

در پایان تجمع دانشجویان قطعنامه‌ای قرائت شد و دانشجویان با تاكید به حق ایران در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای خواستار تلاش مسوولین برای صیانت از این دستاورد بزرگ شدند.

قطعنامه‌ی پایانی حلقه‌ی انسانی در حمایت از فناوری بومی هسته‌یی به این شرح است:

جنبش عدالت‌خواه دانشجویی كشورمان پس از برگزاری برنامه‌ی حلقه‌ی انسانی به دور تاسیسات UCF اصفهان، قطعنامه‌ای را صادر و در آن بر حق مسلم كشورمان در دست‌یابی به فن آوری هسته‌یی تاكید كرد.

 در این قطعنامه كه با آیه‌ی شریفه‌ی“ولن یجعل‌الله للكافرین علی المومنین سبیلا” آغاز می‌شود‏‌، می‌خوانیم: تضمین استقلال و حفظ عزت از جمله آرمان‌های بلند انقلاب شكوهمند اسلامی به شمار می‌رود كه ملت شریف ایران برای دست‌یابی به آن تاكنون هزینه‌های سنگین را از سر اعتقاد و ایمان پرداخته و پاسداری از هویت خویش را در صیانت از استقلال و عزت خویش جستجو نموده است.

در ادامه‌ی این قطعنامه آمده است: قطعنامه‌ی اخیر شورای حكام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حكایت از آن دارد كه سردمداران نظام سلطه در صدد آن هستند كه مطامع و زیاده طلبی‌های خود را تحمیل نموده، استقلال ایران اسلامی را زیر سوال برند و حق بدیهی ملت ایران در استفاده از فن‌آوری صلح آمیز انرژی اتمی را انكار نمایند.

این بیانیه می‌افزاید: به همین دلیل اكنون دولت و ملت شریف ایران در برابر آزمون تاریخی دفاع از استقلال خویش قرار دارد و باید در عرصه‌ی عمل نشان دهد كه حاضر نیست تبعیض تحقیر آمیز غرب را بپذیرد.

در قطعنامه‌ی‌ پایانی حلقه‌ی انسانی در حمایت از فن‌آوری بومی هسته‌یی تاكید شده است: ما ضمن محكومیت قطعنامه اخیر شورای حكام آن را فاقد وجاهت حقوقی و خارج از قوانین حاكم بر فعالیت‌های آژانس دانسته و بر این باوریم كه این قطعنامه پرده از این واقعیت بر می‌دارد كه جایگاه واقعی آژانس تا حد نگهبانی از منافع قدرت‌های سلطه‌گر به ویژه آمریكا تنزل یافته است.

در ادامه‌ی این قطعنامه آمده است: ملت بزرگ ایران هرگز در پی دستیابی به سلاح‌های اتمی نبوده و به دلیل برخورداری از انسجام و هدف و یكپارچگی نیازی به آن نخواهد داشت و این مساله را از طریق ارایه‌ی تضمینات كافی به اثبات رسانده است.

این قطعنامه هم چنین می‌افزاید: ما معتقدیم آنچه كه موجبات ترس و واهمه قدرت‌های سلطه‌گر را فراهم آورده آن است كه ایران اسلامی با بهره‌گیری از دستاوردها و پیشرفت‌های علمی به الگویی برای ملت‌های آزادخواه و استقلال طلب تبدیل شود و بدین طریق راه مبارزه با سلطه هموار گردد.

در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: ترس از همه‌گیری تفكر انقلاب اسلامی و مردم‌سالاری دینی سبب واقعی این بهانه جویی‌هاست. ما با آگاهی از این حقیقت و درك شرایط حساس كنمونی اصرار داریم تا اصالت تاریخی خویش را به سیانت از استقلال و عزت و سربلندی ایران اسلامی به انجام رسانیم و منادی آزادی و احقاق حقوق ملت‌های دربند باشیم.

در این قطعنامه هم‌چنین می‌خوانیم: قطعنامه شورای حكام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یكبار دیگر اعتمادناپذیری سردمداران نظام سلطه را به اثبات رساند. این اقدام ملت ایران را بیش از پیش مطمئن نمود كه برای حفظ منافع ملی و استقلال خود نباید از بیگانگان توقع هیچگونه همراهی داشته باشد به ویژه عملكرد سه كشور طرف مذاكره عامل بحث‌ها و عبرت‌هایی است كه امیدواریم دولت آینده و مسوولان تصمیم‌گیرنده این تجربیات را به كار بندند.

قطعنامه‌ی پایانی حلقه‌ی انسانی در حمایت از فن‌آوری بومی هسته‌یی كشورمان هم‌چنین می‌افزاید: باید با تكیه به قدرت لایزال الهی و با اعتماد به نیروی مردمی در روند گذشته دیپلماسی كشور تجدیدنظر كرده و از این پس ادبیاتی عزت‌مدارانه و توام با اعتماد به نفس آنچنان كه در شان ملت ایران است در مواجهه با دولت‌های بیگانه به كار گیرند و از غرور ملی و عزت و شرف ملت ایران حراست نمایند.

در این قطعنامه هم‌چنین می‌خوانیم: تجربه تاریخی حكایت از آن دارد كه تنها راه مقابله با زیاده خواهی‌های دولت‌های سلطه گر مقاومت و اصرار بر حفظ اصول و ارزشهای انقلابی است و تنها از این طریق است كه می‌توان عقب نشینی را بر دشمنان تحمیل كرده و حفظ استقلال را تضمین نمود.

در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: راه‌اندازی مجدد تاسیسات فرآوری اورانیوم در اصفهان هر چند دیر هنگام اما حركت قابل تقدیریست كه باید راه‌اندازی كامل سایر تاسیسات هسته‌یی به ویژه تاسیسات نطنز را به دنبال داشته باشد.

این قطعنامه هم‌چنین می‌افزاید: ما فناوری صلح آمیز هسته‌یی را سرمایه‌ای ملی می‌دانیم و از مسوولان نظام قویا خواستاریم تا تمام تلاش خود را برای صیانت از این دستاورد بزرگ به كار گرفته و امانت‌داری خویش را به اثبات رساند.

در بخش دیگری از قطعنامه‌ی مذكور می‌خوانیم: بدیهی است كه پافشاری بر حق مسلم ایران در استفاده از فناوری صلح آمیز هسته‌یی هزینه‌های سیاسی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت ما آن را بهای حفظ استقلال و عزت خویش می‌دانیم و اطمینان داریم سهم نهایی دشمنان از لجاجت، یاس و ناامیدی و بهره ملت شریف ایران از مقاومت عزت و استقلال خواهد بود.

در ادامه‌ی این قطعنامه با اشاره به این‌كه ما فشارهای بیگانگان را تحمل می‌كنیم اما از استقلال و عزت ایران اسلامی نخواهیم گذشت، آمده است: دانشجویان انقلابی در دو سال گذشته نشان دادند كه با تمام اختلاف نظرهای موجود در پی‌گیری این مساله با كمال حساسیت و قدرت وارد عمل می‌شود و حق هیچگونه عقب نشینی به مسوولان كشور نمی‌دهند.

قطعنامه‌ی پایانی حلقه‌ی انسانی در حمایت از فن‌آوری بومی هسته‌یی كشورمان می‌افزاید: اكنون نیز جنبش دانشجویی با تمام وجود بر راه اندازی كامل تاسیسات هسته‌یی ایران پافشاری كرده و این مساله را امری غیر قابل معامله می‌دانند. در این برهه حساس آنچه لازم است حفظ وحدت و یكپارچگی تداوم بیداری و آگاهی و مراقبت و نظارت بر عملكرد دستگاه‌های مسوول است.

در پایان قطعنامه مذكور از دانشجویان دانشگاه‌ها طلاب حوزه‌های علمیه و جوانان غیور خواسته شده كه با حضور فعالانه در صحنه مسوولیت خویش را در دفاع از استقلال و سربلندی ملت ایران با نهایت قوت و دقت به انجام رسانند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo