شهید آوینی

 

مصلاي تهران ميزبان دومين همايش بين‌المللي هفته جهاني مساجد

به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با بيان اين مطلب از برپايي سه نمايشگاه بزرگ فرهنگي هنري همزمان با هفته جهاني مساجد در مصلاي بزرگ تهران خبر داد.
اسفنديار رحيم مشايي گفت: 30 مرداد همزمان با 21 اگوست، سالروز به آتش كشيده شدن مسجد‌الاقصي توسط صهيونيست‌هاست كه از سوي سازمان كنفرانس اسلامي به عنوان اولين روز هفته جهاني مساجد نامگذاري شده است و به همين منظور براي دومين سال، نمايشگاه بزرگ و بين‌المللي توانمندي‌هاي مساجد در مصلاي تهران برگزار مي‌شود.
به گفته وي در هفته جهاني مساجد از 30 مرداد تا ششم شهريور قريب به ده سازمان و دستگاه كشور متولي برپايي دومين همايش بين‌المللي و دومين نمايشگاه بزرگ اين هفته هستند و شهرداري تهران نيز در قالب سه نمايشگاه به ارايه دستاوردهاي خود در زمينه توسعه و تجهيز مساجد و برنامه‌هاي فرهنگي، هنري و اجتماعي مرتبط با مهمترين كانون تجمع مسلمانان مي‌پردازد.
مشايي با اشاره به عضويت فعال سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در كميته‌هاي علمي، تبليغاتي، انتشاراتي، اطلاع‌رساني، پشتيباني و تداركاتي ستاد بزرگداشت هفته جهاني مساجد گفت: بيش از 30 مقاله از سوي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي سازمان فرهنگي هنري با محتواي مسجد و توسعه محله به دومين همايش جهاني مساجد ارايه شده كه ماحصل پژوهش‌هاي اساتيد برجسته دانشگاه‌هاي سراسر كشور است.
مشايي سه نمايشگاه بزرگ شهرداري تهران را شامل نمايشگاه دستاوردهاي مناطق 22 گانه، نمايشگاه دستاوردهاي حوزه كتاب و كتابخانه و نمايشگاه دستاوردهاي مراكز فرهنگي هنري ذكر كرد و اظهار داشت: در يك غرفه فعاليت‌ها، توانمندي‌ها و دستاوردهاي معاونت‌هاي فرهنگي و اجتماعي مناطق 22 گانه در زمينه توسعه و تجهيز و تعمير و احداث مساجد به نمايش گذاشته مي‌شود. در غرفه ويژه دستاوردهاي حوزه كتاب و كتابخانه، عملكرد حوزه نشر و دستاوردهاي تجهيز كتابخانه‌هاي مساجد ارايه مي‌شود و سومين غرفه نمايشگاه بزرگ مديريت شهري به نمايش دستاوردهاي فرهنگي، اجتماعي و هنري مراكز سازمان فرهنگي هنري در مناطق 22 گانه پايتخت با محوريت مسجد و توسعه محله اختصاص دارد.
وي با انتقاد از عدم حضور بسياري از دستگاه‌ها در فعاليت‌هاي مرتبط با توسعه مساجد تاكيد كرد: مديريت شهري خود را خادم خانه خدا و خادم ميهمانان اين خانه مي‌داند و به رغم برداشت‌هاي غلط و كج‌فهمي‌هاي برخي از منتقدين و اتهاماتي كه به مديريت شهري وارد مي‌كنند، اين مجموعه براي ارتقاي جايگاه مساجد برنامه‌هاي متعددي تدارك ديده و با مشاركت شهروندان تمامي مساجد را احيا خواهد كرد.
مشايي با تاكيد بر اين كه برنامه‌هاي هفته جهاني مساجد با همكاري صدا و سيما، ائمه جماعات، سازمان تبليغات اسلامي، استانداري‌ها و ساير نهادهاي ذيربط در سراسر كشور برگزار خواهد افزود: در كنار برنامه‌ها و نمايشگاه‌هاي مديريت شهري، نمايشگاه بزرگ ديگري در چندين طبقه در محل مصلاي تهران برگزار مي‌شود كه محتواي اصلي آن موضوع قدس، فلسطين، مسجد‌الاقصي و جايگاه مسجد در جهان اسلام است.
وي از تمامي شهروندان دعوت كرد با حضور در برنامه‌هاي گسترده‌ تدارك ديده شده به مناسبت هفته جهاني مساجد بر شكوه و غناي برنامه‌هاي اين هفته بيفزايند و مهر تاييد ديگري بر همبستگي مسلمانان در دفاع از كيان اسلام بزنند.
 

منبع: خبرگزاري فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo