شهید آوینی

 

ساخت بزرگترين مسجد شهر والس در انگلستان
مسلمانان انگلستان در نظر دارند تا با صرف هزينه‌اي بالغ بر پنج ميليون پوندي بزرگترين مسجد والس و يكي از بزرگترين مساجد انگلستان را بسازند. به نقل از پايگاه اينترنتي «اي‌سي والس»، براي اين مسجد جديد كه مسجد مدينه نام دارد، چهار مناره بسيار بلند و نمازخانه‌اي با سه هزار نمازگزار در نظر گرفته شده است.
ساختمان اين مسجد همچنين شامل يك پاركينگ زيرزميني با ظرفيت 130 اتومبيل، كتابخانه كتاب‌هاي اسلامي، مدرسه‌اي مذهبي براي بچه‌هاي مدرسه‌اي و يك كلوب انجام تكاليف مدرسه براي اين بچه‌ها خواهد شد.

در اين مسجد مركز اجتماعاتي پيش بيني شده است كه همه افراد جداي از پيشينه مذهبي خود مجاز به استفاده از آن مي باشند و در كنار آن نيز مركزي اقتصادي به منظور آموزش مهارت‌هايي چون حسابداري و چگونگي شروع يك تجارت موفق آموزش داده مي‌شود.
 
يكي از اهداف بناي اين مسجد كه با همكاري كارخانه‌اي مصري طراحي خواهد شد، نمايش معماري اسلامي است.
موسسان مسجد مدينه كه كه اخيرا اجازه ساخت اين مسجد را كسب كرده‌اند اميدوارند كه بتوانند اين پروژه را در ماه سپتامبر آغاز كنند.

در حاليكه تاكنون يك ميليون و 500 هزار پوند از ميزان هزينه ساخت اين مسجد از طريق كمك‌هاي خيرانه جمع‌آوري شده است، موسسان اميدوارند كه بقيه هزينه ساخت را نيز بتوانند از اين طريق جمع‌آوري كنند.
 

منبع: خبرگزاري فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo