شهید آوینی

 

مصوبات و تصميمات شورا بايد استعداد لازم اجرايي شدن را داشته باشد
رئيس جمهور بر اهميت جهت‌گيري شفاف و روشن مصوبات شوراي انقلاب فرهنگي تاكيد كرد و گفت:اين مصوبات و تصميمات بايد از استعداد لازم براي اجرايي شدن و به عمل درآمدن برخوردار باشد تا بتواند جامعه را تحت تاثير فرهنگي خود قرار دهد.

 به نقل از روابط عمومي شوراي عالي انقلاب فرهنگي جلسه اين شورا بعد از ظهر ديروز به رياست احمدي‌نژاد رئيس جمهور و با حضور روساي قواي مقننه و قضائيه و ساير اعضا تشكيل شد.

در اين جلسه، رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت امام علي النقي (ع)‌طي سخناني بر اهميت خدمات و فعاليت‌هاي فرهنگي در دولت آينده تاكيد كرد و جهت‌گيري فرهنگي را وجه غالب در تصميمات و سياستگذاريهاي دولت در عرصه‌هاي مختلف دانست.

احمدي‌نژاد تعالي انسان را هدف تشكيل حكومت اسلامي برشمرد و اظهار اميدواري كرد: دوره جديد به يك نقطه عطف در اجرايي كردن و اثر بخشي تصميمات و مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي تبديل شود.

رئيس جمهور گفت: دولت آينده،‌آگاهانه و هوشيارانه، تمامي توان خود را براي رفع دغدغه‌هاي فرهنگي ملت ايران به كار خواهد بست و براي اين منظور بايد از جمع با بركت فرهيختگان و نخبگان حاضر در شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيشترين استفاده به عمل آيد.
 
وي از شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان ميراث بي‌بديل حضرت امام خميني(ره) و مجمعي بي‌نظير از حيث تجمع برجسته‌ترين شخصيتهاي فرهنگي ياد كرد و زحمات اين شورا در سالهاي گذشته را بسيار ارزشمند و گرانبها خواند.


در ادامه اين جلسه گزارش ارزيابي عملكرد سازمان صدا و سيما مطرح و مورد بحث و بررسي و تبادل نظر اعضا قرارگرفت.

همچنين مناسبتهاي پيشنهادي 1385 كه از سوي شوراي فرهنگ عمومي پيشنهاد گرديده بود به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد.
شايان ذكر است اين نشست، اولين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بود كه به رياست احمدي‌نژاد تشكيل شد.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo