شهید آوینی

 

شش مركز ديني در دهكده المپيك ازمير گشايش يافت
به نقل از رايزني فرهنگي ايران در تركيه وي با اعلام اين كه از جماعات ديني موجود در شهر ازمير براي تجهيز اين اماكن درخواست ياري شده، تصريح كرد: هر جماعت ديني متناسب با اعتقاد خود اين اماكن را تجهيز كرده است.
بر اساس اين گزارش اوزجان افزود: دو روحاني مسلمان در مسجد، ده كشيش پروتستان، پنج كشيش كاتوليك و چهار كشيش ارتدوكس در كليساهاي موجود و دو عالم ديني يهودي در كنيسه موجود در دهكده المپيك ايفاي وظيفه خواهند كرد.
اين گزارش مي‌افزايد: از روز چهارشنبه گذشته ورود ورزشكاران به دهكده المپيك آغاز شده و به گفته مسؤولان دهكده تاكنون قريب به 200ورزشكار از 13كشور جهان در محلهاي تعيين شده براي آنان اسكان يافته‌اند.
شايان ذكر است: در دهكده المپيك ازمير كه ميزبان قريب به 9هزار ورزشكار از 147كشور شركت‌كننده در مسابقات خواهد بود، علاوه بر 674آپارتمان موجود براي اقامت ورزشكاران، تاسيسات جنبي همانند كافي‌نت، يك مركز بهداشتي مجهز با 100كادر درماني، ده‌ها مغازه و رستوران نيز وجود دارد.
گفتني است: دانشجويان جهان در ازمير در رشته‌هاي دو و ميداني، شنا، بسكتبال، كشتي، واليبال، فوتبال، واترپلو، اسكريم، شيرجه، تنيس، ژيمناستيك، قايقراني، تكواندو و تيراندازي با كمان با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.


                                                                                                                                                                                           منبع : خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo