شهید آوینی

 

انتقاد شديد آيت‌الله مكارم شيرازی در مورد تأسيس مراكز گردشگری ويژه غيرمسلمانان

 در پی انتشار خبری توسط ميراث خبر مبنی بر ايجاد يك مجتمع تفريحی ويژه غيرمسلمانان در قشم آيت‌الله مكارم شيرازی بيانيه‌ای صادر كرد.
 به نقل از دفتر آيت‌الله «ناصر مكارم شيرازی» در متن اين بيانيه آمده است:

اخيراً خبری توسط خبرگزاری ميراث فرهنگی در جرائد منتشر شد مبنی بر اين كه يك مجتمع تفريحی ويژه غيرمسلمانان در قشم ساخته خواهد شد كه انجام هرگونه كار خلاف شرع اسلام در آن مركز تفريحی برای غيرمسلمانان جايز است و هدف آن جذب توريست‌های ارمنی و درآمد اقتصادی از اين طريق ذكر شده است. اگر اين خبر صحت داشته باشد واقعاً وحشتناك است. چگونه بعضی از غربزده‌ها به خود اجازه می‌دهند در كشور اسلامی ما به گمان تحصيل درآمد نامشروع محدودی، مركزی آلوده به انواع فسادها به طور رسمی تشكيل دهند.
 
در ادامه ای بيانيه عنوان شده : اين بی‌خبران چرا به فكر اين نيستند كه با ايجاد امكانات مناسب پرجاذبه، برای مسلمانان جهان به‌منظور زيارت مراكز زيارتی يا ديدن آثار تاريخی و علمی برای افراد فرهيخته از غيرمسلمانان فراهم آورند.
 
و عجيب‌تر اين كه چنين مركز كثيفی را می‌خواهند به نام ارامنه كشور تأسيس و آنها را بدنام كنند، در حالی كه ارامنه كشور ما مردمی نجيب و باوقار و علاقه‌مند به حفظ حرمت قوانين اسلامی هستند و بديهی است چنين مركز فسادی عملاً محدود به غيرمسلمانان نخواهد بود.

در پايان اين بيانيه آمده است: به هر حال خوب است افرادی كه اين خيال‌های خام را در سر می‌پرورانند هر چه زودتر از سر خود بيرون كنند كه نه علمای اسلام و نه مردم مسلمان كشور ما چنين كار زشتی را تحمل نخواهند كرد و ايجاد جاذبه‌های گردشگری بايد هماهنگ با فرهنگ اسلامی باشد كه با خون ده‌ها هزار شهيد آبياری شده است.

منبع : خبر گزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo