شهید آوینی

 

برگزاری نخستين همايش مراكز پژوهش‌های قرآنی كشور

گروه فعاليت‌های قرآنی: نخستين همايش مراكز پژوهش‌های قرآنی، صبح امروز ۱۱ مردادماه در تالار علامه امينی دانشگاه تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، دكتر «رحيم‌زاده»، دبير اين همايش مهمترين هدف برگزاری اين همايش را ساماندهی، شناسايی و تجميع مراكز مختلف و تشكيل بانك اطلاعات پژوهش‌های قرآنی عنوان و اظهار كرد: مراكز خصوصی، مدنی، دولتی و غيردولتی فراوانی وجود دارند كه به ترويج قرآن و پژوهش می‌پردازند، اما اين مجموعه شبكه‌ای منظم، به هم پيوسته و منسجم نيستند و همين امر باعث شده است تا موازی‌كارهای زيادی صورت بگيرد و انرژی نيز هدر رود.

رحيم‌زاده افزود: از ۴۰ مركز غيردولتی و ۴۰ مركز دانشگاهی برای حضور در اين همايش دعوت كرده‌ايم.

وی گفت: يكی از اهداف مهم ما از برگزاری اين همايش، شناسايی مراكز قرآنی پژوهشی و غيرپژوهشی كه پروژه بسيار مهمی محسوب می‌شود است و مدعی نيستيم كه در اين همايش اين پروژه را به پايان می‌رسانيم، بلكه كاری ادامه‌دار خواهد بود.

دبير همايش با انتقاد از موازی‌كاری در مراكز قرآنی يادآور شد: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود كه يك مركزی در مشهد همان كاری را می‌كند كه مركز ديگری در قم انجام می‌دهد و چون با يكديگر ارتباط ندارند، كارهای تكراری انجام می‌شود و ضمن جلوگيری از هم‌افزايی نيروها، انرژی آنها هدر می‌رود.
رحيم‌زاده تأكيد كرد: فراهم كردن بستر، سازمان و يا نهادی كه بتواند با همه امكانات درگير امر پژوهش‌های قرآنی شود، در نوع خود مقدس‌ترين و ضروری‌ترين مسئله است.

گفتنی است، نخستين همايش مراكز پژوهشی قرآنی با همكاری دبيرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوری از صبح امروز ۱۱ مردادماه با حضور رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و جمعی از استادان و پژوهشگران قرآنی در تالار علامه امينی دانشگاه تهران به مدت يك روز برپا شده است.

منبع : خبر گزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo